- שיווק לעסק (25)
- הרצאות והכשרות (30)
- פתיחת עסק חדש (31)
- קרן שמש – בתקשורת (45)
- ניהול העסק (55)
- מכירות בעסק (9)
איך בונים תכנית שיווקית?
תכנית שיווקית טובה מפרטת את כל המוצרים הקיימים בעסק (תמהיל המוצרים), כל קהלי היעד אליהם העסק פונה והגדרת האפיקים השיווקיים לכל אחד מקהלי היעד.
היזהרו! הנחות מכלילות על השוק כולו יובילו אתכם לניתוח לא נכון של השוק!
קל יותר לקלוע לתחזית המכירות והמגמות שלכם אם תפרקו את התכנית לתחזיות פרטניות לכל קהל יעד לפי מוצרים, בצעו הערכה עבור כל חלק ביחידות הקטנות הללו ולאחר מכן סכמו כדי לקבל תמונת מצב כוללת.
מתחילים בקטן…
כל עוד אינכם מכירים את קהל הלקוחות שלכם ואת יכולתכם להגיע אליהם, מטרתכם הראשונה בתכנית השיווקית הינה גמישות מירבית ויכולת התאמה מירבית למציאות שתתגלה בפניכם.
במקום לנצל יתרון כמות, למשל: הדפסת כמויות ברושורים גדולות יותר במחיר זול, עם ספק שאינכם מכירים, באפיק שיווקי שמעולם לא ניסיתם, הזמינו כמות קטנה כך שבמידה והאפיק יתגלה כלא אפקטיבי – תוכלו לעבור לאפיקים אחרים ללא השקעות מיותרות.
הפיכת התכנית השיווקית שלכם לגמישה – משמעותה יכולת בחירה עבורכם.
יעדים
תכנון טוב הוא כזה שמאפשר לכם בקרה והתאמה במקרה הצורך.
לכן, בכל תכנית חשוב שתקבעו יעדים אליהם תרצו להגיע בטווחי זמן קבועים מראש.
הגדרה נכונה של יעד צריכה לענות על הדרישות הבאות:
- כמותי – כדי שניתן יהיה למדוד אותו בקלות.
- מציאותי – כדי שתוכלו לעמוד בו.
- ממוקד – כדי שתוכלו לזהות בעיות, אם תקרנה, בצורה מדוייקת.
- זמן – כדי שתוכלו להגדיר טווח זמן להשגתו.
מדדים
מדדים הם הנתונים שעליכם לאסוף כדי לזהות האם אתם עובדים על פי היעדים שקבעתם.
מדדים צריכים להיות כאלו שקל לכם לאסוף, הם חד משמעיים ותואמים את היעדים שקבעתם
לנוחיותכם, מדריך לזיהוי קהל יעד להורדה מצורף מטה.
חושבים שאתם מתאימים לקבל סיוע מקרן-שמש? הגישו מועמדות כאןלהגשת מעומדות לסיוע כספי