- שיווק לעסק (25)
- הרצאות והכשרות (30)
- פתיחת עסק חדש (31)
- קרן שמש – בתקשורת (45)
- ניהול העסק (55)
- מכירות בעסק (9)
איך לגרום לשיווק מפה-לאוזן לעבוד ?
איך לגרום לשיווק מפה-לאוזן לעבוד ? איך לגרום לאנשים הנכונים לדבר עליך
מחקרים מראים שצרכנים מעריכים המלצות ממקורות אמינים יותר מכל חומר שיווקי אחר.
אמנם, משווקים מרגישים מאוד מסוקרנים מאפיק זה ומאמינים בערך החשוב של תקשורת עם משפיענים בתחומים השונים.
אז תשאלו, מדוע מנהלי שיווק לא שמים דגש גבוה דווקא על אפיק זה? מאחר והתפיסה הרווחת היא שלא ניתן למדוד את האפקטיביות בו בדמות מספרים ונתונים מדידים – וזה מה שכל בעל עסק מחפש – הוכחות קרות וחותכות, ובעיקר מדידות להשפעת התכנית השיווקית שלהם.
לכן, כדי לשבור עבורכם את התפיסה הזו הבאנו בפניכם את המדריך הזה – כדי לעזור לכם לתרגל פיתוח אסטרטגיות שיווקיות ממומנות הניתנות למדידה ,שתעצמנה כל קמפיין פרסומי.
אז ככה עושים את זה:
מיהם המשפיענים שלכם
שיווק מפה-לאוזן מבוסס על…אנשים. כדי להפיץ מסר על העסק/מוצר שלכם, עליכם ליצור קשר עם לקוחותיכם ולהבין לעומק את מסע הלקוח שעברו (היכן שמעו עליכם? היכן בדקו עליכם? מתי קיבלו החלטה לפנות/לקנות ולמה?).
בחנו, היכן הם מנהלים דיונים או שיחות על מה לקנות והיכן, בפלטפורמות אינטרנטיות או פיזיות.
הגדירו, מיהו משפיען מבחינתכם? למי הלקוחות פונים ע”מ לקבל עצה? היכן הם קונים? נסו לראיין לקוחות ולהבין את המסע שעברו עד שקנו מכם.
צרו רשימה של קהלי מפתח המתאימים לפרופיל המשפיען שלכם.
זהו את סוג המידע החשוב למשפיען על מנת שיהפוך לממליץ טוב יותר עבורכם
קבעו אילו סוגי מוצרים, הנחות והטבות נדרשים על מנת לתת למשפיען חוויה ייחודית של העסק שלכם.
נדבו למשפיענים שלכם מידע פנימי כדי לעודד שיחות טובות על העסק/מוצר/שירות שלכם
אסטרטגיה מעולה כוללת יותר מכמה פוסטים וכו’. עליכם לנגן על מיתרי הרגש של הקהל שלכם.
דברו איתם על הצרכים שלהם, הלהיבו אותם עם מידע הקשור להעדפותיהם, תשוקותיהם בקיצור, היו רלוונטיים להם.
איך מתחילים?
צרו רשימת נושאים, כותרות ודיונים ספציפיים שקהל המשפיענים שלכם רגיש לגביהם.
צרו רשימה של נקודות ייחודיות בעלות ערך שברצונכם להדגיש.
התחילו עימם דו שיח בשילוב נושאי 2 הרשימות.
התייחסו למשפיענים כאנשי אמון מבחינתכם, והבינו מהם הפרטים והערכים החשובים להם בתהליך קבלת ההחלטה.
משפיענים אוהבים להרגיש שהם מדברים ישירות עם העסק כגוף המעריך את יכולותיהם.
הדגישו למה אכפת לכם ומדוע המוצרים הללו עוזרים ללקוחותיכם, והמשפיען שלכם יקשיב ויעביר זאת הלאה למשפחתו וחבריו.
הפכו את התכנית לניתנת למדידה
הכל חייב להיות מדיד!
ראשית, עליכם להחליט אילו מטרות אמור להשיג קמפיין המשפיענים שלכם ומדוע.
לאחר מכן הגדירו מה ברצונכם למדוד על מנת לקבוע אם הקמפיין אפקטיבי או לא.
הנה מס’ דוגמאות:
הגדירו מדדי ביצוע (KPI) – מהם מספרי/נתוני הביצוע החשובים ביותר לעסק שלכם?
מה ניתן לבחון כדי להבין האם האסטרטגיה שלכם נכונה? אילו נתוני מכירות ניתן להפיק על מנת למדוד זאת?
מדדי ביצוע נתוני מבחן למדידה
הגדלת מכירות או מעורבות גולשים קמפיינים שונים לחנויות שונות על מנת למדוד השפעה על יחס מכירות
סבירות להמלצה על מוצר סקרים לפני-אחרי למדידת המלצות על מוצר
עם ניתוח מסגרת כזה תוכלו להבין בוודאות אם הקמפיין אכן ממלא את מטרתו. ככל שתדבקו יותר במפת הדרכים שתכננתם – כך תוכלו להבין טוב יותר את אפקטיביות הקמפיין על הלקוחות , במונחי מכירות והכנסות.
הקדישו תשומת לב לממליצים הכי טובים שלכם
מערכות יחסים נועדו לתפקד תקופה ארוכה.
המשפיענים הטובים ביותר שלכם הולכים להיות בראש טבלת האנשים אחריהם תרצו לעקוב ולתעד אותם – ולאורך זמן.
אז, תנו למשפיענים את היחס הטוב ביותר שניתן ע”י הטבות, אירועים יוקרתיים והצעות מיוחדות.
חזקו את הקשר ביניכם על ידי כך שתתנו להם להיות חלק המוצר – בקשו מהם פידבק, תנו להם הרגשה של מומחים בתחומם – הם יעזרו לכם לראות את מה שאינכם רואים בשיווק ובמכירות.
דוגמאות:
- הטבות
- הענקת תעודות הסמכה/כרטיסי VIP מטעם העסק
- הזמנה להיות נסייני המוצר הבא
- גישה לעדכונים החמים ביותר של העסק
- לדייק, לדייק, לדייק
- בסופו של דבר, לצרכנים אכפת ממה שמעניין אותם ומשנה להם, מה שאומר שחזרה על אותם מהלכים שיווקיים שוב ושוב לא תספיק על מנת ליצור תוצאות רצויות.
לכן, ישנם 2 צעדים שעליכם לבצע על מנת להימנע מכך:
- מצאו צורך או אינטרס מאוד ספציפי הקיים בשוק שלכם (דוגמא: ערכו סקר בין המשפיענים על מאפיינים חדשים רצויים למוצר – לפני פיתוח והשקתו.)
- ודאו שהצורך הזה משתלב עם רוב בסיס הלקוחות שלכם (דוגמא: השתמשו בפידבק מהמשפיענים כדי לשפר את המוצר ולהשיק אותו עבור כל הלקוחות.)
בהצלחה!
חושבים שאתם מתאימים לקבל סיוע מקרן-שמש? הגישו מועמדות כאן