איך לשמור על מוטיבציה גבוהה של העובדים בעסק הקטן?

חיפוש מאמרים

הרשמה לעדכונים


פרודוקטיביות ושביעות רצון של העובדים – אלה הם שני פרמטרים שהולכים יד ביד ושיקבעו במידה רבה כמה רחוק יגיע העסק.
בין אם אתם מנהלים עסק גדול או קטן, יש חשיבות רבה לתגמול שאתם מעניקים לעובדים כדי ליצור מוטיבציה, ובניגוד למה שאתם עשויים לחשוב, התגמול לא חייב להיות כספי!
העובדים שלכם רוצים בראש וראשונה להרגיש מוערכים ולעבוד במקום שכיף להם להיות בו.
במאמר שלפניכם תמצאו כמה דרכים פשוטות לגרום לעובדים להרגיש טוב, בלי לפגוע בשורת הרווח של העסק.

 

  • היו גמישים בנוגע לשעות העבודה

    אם יש דבר שכולנו (או רובנו) מעריכים יותר מכסף, זהו – זמן. כולם 'קצרים' היום בזמן; וגם העובדים שלכם עושים כמיטב יכולתם כדי לאזן בין עבודה, משפחה, חברים ותחביבים.
    רוצים לצ'פר את העובדים באופן משמעותי? גלו גמישות – אפשרו להם לעבוד מספר ימים בחודש מהבית, היו גמישים בנוגע לשעות העבודה (במידת הניתן) ותנו לעובד את האופציה, למשל, להגיע מוקדם יותר ולסיים מוקדם יותר.קחו גם בחשבון, שישנם עובדים שרמת הפרודוקטיביות שלהם תעלה כאשר יעבדו מהבית, כך שמדובר בצעד שיתרום לרמת שביעות הרצון של העובד מבלי לפגוע בעסק. והכי חשוב – כאשר תגלו התחשבות כלפי העובדים ותכירו בחיים שיש להם מחוץ לעבודה, הנאמנות שלהם לעסק תגדל פלאים.

  • צרו מקום עבודה מעורר מוטיבציה שכיף להיות בו 

    אף אחד לא אוהב להיכנס ללחץ כשמגיע יום ראשון בבוקר.. העובדים שלכם מבלים את מרבית היום בעבודה; צרו עבורם סביבה נעימה וכיפית ומעוררת מוטיבציה, והם ישמחו להגיע לעבודה וגם יישארו בתפקיד לאורך זמן. איך תעשו את זה?
    קבלו כמה רעיונות: מסיבות חברה, יום בחודש בו מותר להגיע לעבודה עם הכלב, ארוחות צהריים משותפות…
    פנו אל העובדים וקבלו מהם רעיונות יצירתיים נוספים; ולפחות אחת לשבוע אפשרו לצוות שלכם לשים את העבודה בצד וליהנות מפעילות משותפת שתגרום לעובדים להרגיש שייכות ל- 'משפחה' העסקית.

  • השקיעו מחשבה בדברים הקטנים ומעוררי מוטיבציה 

    לא צריך הרבה כדי לשמח אחרים.. מספיק שתגיעו לעבודה עם שקית קרואסונים שתחלקו בין העובדים, או שתיתנו לעובד כרטיס ברכה ליום הולדתו עם כמה מילים שנכתבו מהלב וזה מספיק כדי לעורר מוטיבציה.
    תוכלו, למשל, ליזום פעילות משחקית של סיעור מוחות או להקרין על מסך גדול את משחק הכדורגל שהעובדים לא רוצים לפספס.
    תשומת לב לא עולה (הרבה) כסף.. ואלה הדברים הקטנים שעושים הבדל גדול ומגבירים את הפרודוקטיביות של העובדים פי עשרות מונים.

  • הכירו בעבודה שבוצעה היטב

    קבלו כלל שטוב לא רק לחיי העבודה אלא לחיים בכלל: אף פעם אל תיקחו כמובנים מאליהם את המאמץ וההשקעה של אנשים אחרים; כן, גם כאשר המדובר בסיטואציה שבה העובד מקבל לידיו תלוש משכורת בסוף החודש..פרגנו לעובדים שלכם על בסיס קבוע – אל תיתנו לעובד להרגיש שהתרומה שלו להשקת הקמפיין, המאמצים שהשקיע לקליטת העובד החדש או האופן היצירתי שבו הוא פתר בעיה מאתגרת – עברו 'לידכם'.
    הביעו הערכה באופן מיידי, אם על ידי הענקת בונוס סמלי ואם על ידי אמירת "תודה" שבאה מתוך כוונה אמיתית.

  • שמרו על תקשורת פתוחה

    כשמדובר בעסק קטן, קל לעובדים לדעת מהו האימפקט המיידי של הפעולות שהם מבצעים. על מנת לקחת את מחויבות העובדים צעד נוסף קדימה, דברו איתם בפתיחות על התוצאות שהעסק הצליח להשיג ועל תרומתם הישירה לצמיחת העסק.
    קיימו שיחות אחד על אחד בתדירות גבוהה, ועודדו את העובדים לתקשר איתכם בפתיחות ולהעלות רעיונות שיתרמו לפעילות העסקית. התייחסו ברצינות לאינפוט שנותנים לכם העובדים וגרמו להם להרגיש מוערכים.
    אל תסתפקו בסיסמא "אצלנו יש דלת פתוחה"; תנו תוקף ממשי לדברים!
    כך תהפכו את חברי הצוות ליחידה מגובשת הפועלת בנאמנות להשגת המטרה העסקית המשותפת.

  • העניקו לעובדים הזדמנויות להתפתח מקצועית  

    כאשר אתם מציעים לעובדים שלכם הזדמנויות ללמוד ולרכוש כישורים חדשים, אתם, למעשה, מעבירים את המסר שיש לכם מחויבות כלפי העובדים כשם שלהם יש מחויבות כלפיכם. מסר שכזה, מקפיץ את הלויאליות של העובדים אוטומטית. מעבר לזה, עובדים בעלי מיומנות גבוהה הם בעלי ערך רב יותר עבור העסק, כך שההשקעה בהתפתחות העובד רווחית גם עבורו וגם עבורכם!

 

כדי לתת לעובדי העסק הרגשה טובה, לא נדרשת השקעה כספית גבוהה; כן נדרשת גישה ניהולית ששמה במרכז את העובד כאדם.
תנו לעובדים להרגיש שאתם רואים אותם ומעריכים אותם. וכמו בכל מערכת יחסים בריאה, הם יעניקו לכם חזרה את נאמנותם ואת מחויבותם למטרה.

 

צפו בהרצאה של ד"ר גיא הוכמן ביום העיון שנערך בקרן-שמש:

 

להצלחתכם!

שיתוף:

מאמרים נוספים

חוזה שכירות – לא חותמים לפני שבודקים

חוזה שכירות – לא חותמים לפני שבודקים

שיווק על ידי איש מקצוע חיצוני – מתי הזמן הנכון לשכור?

שיווק על ידי איש מקצוע חיצוני – מתי הזמן הנכון לשכור?

סיכום שנה ואיך לקחת את העסק קדימה בשנה החדשה?

סיכום שנה ואיך לקחת את העסק קדימה בשנה החדשה?