- שיווק לעסק (25)
- הרצאות והכשרות (30)
- פתיחת עסק חדש (31)
- קרן שמש – בתקשורת (45)
- ניהול העסק (55)
- מכירות בעסק (9)
דיני אינטרנט, לעסקים שפועלים באינטרנט
האינטרנט פתח אפשרויות בלתי מוגבלות כמעט בפני יזמים, בכל גיל ועם רקע טכנולוגי מגוון. חברות גדולות הוקמו במרתפי הבתים, בעוד חברות אחרות נוסדו על ידי יוצאי סטארט-אפים גדולים שעשו אקזיט. המשותף לכולם? מספר רעיונות טובים ויישום שלהם. עם זאת, ישנו תחום אחד שרבים נוטים לשכוח – התחום המשפטי. באינטרנט קל מאוד להפר זכויות יוצרים, וקל באותה מידה למצוא את האדם או החברה שהפרה אותם. בנוסף, יש לנסח לא מעט חוזים, החל משיתופי פעולה מסחריים ועד להנפקה של החברה. במאמר זה תגלו את ההיבטים השונים של עולם המשפטים והאינטרנט.
הפרת זכויות יוצרים
אהבתם תמונה שפורסמה באתר אחר או יצירה מוזיקלית, והיא הפכה להיות חלק בלתי נפרד מהאתר שבניתם או ממוצר דיגיטלי אחר. אך, בעלי הזכויות עשויים לתבוע אתכם על הפרת זכויות באינטרנט בסכום גבוה. כיצד נמנעים מכך? מקבלים סיוע משפטי מקיף בכל פעולה משמעותית שהחברה עושה.
המצב עשוי להיות גם הפוך, השקעתם הון בפיתוח של ממשק מקוון אך חברה אחרת העתיקה אותו. כיצד תוכלו לתבוע אותה ולהוכיח כי אכן מדובר בהעתק עם שינויים קלים של המוצר שלכם. אם נמצא לרשותכם אדם שבקיא בתחום הוא יוכל לסייע לכם לקבל את הפיצוי המגיע לכם, ולמנוע מחברות דומות לבצע את אותו מהלך בעתיד.
לא כל עורך דין מתמצא בתחום
לא קל למצוא עורכי־דין שבקיאים הן בדינים הקשורים לחברות ועסקים והן בעולם החדש של הרשת. אנו עדים מדי יום לשינויים שמתרחשים בתחום זה. החל מדיני הפרת פרטיות בקליפורניה ובאירופה, ועד לשינויים עתידיים הצפויים בטקסס ונוגעים לצנזור מידע ברשתות חברתיות.
כל הנושאים הללו מחייבים איתור עורך דין אינטרנט מומחה, שנמצא עם היד על הדופק, ומכיר את החוקים הישראליים בתחום. כמו כן, בכל פעם שהוא מעניק לכם ייעוץ, עליו לבצע את המחקר המקיף כדי למצוא תקדימים דומים מהשנים האחרונות.
כך, עם עבודת הכנה מתאימה הוא יכול לסייע לכם לשמור על זכויותיכם, ולהימנע מהפרה של זכויות אחרים.
מי הזיז את המוניטין שלי?
ישנם מקרים שבהם חברה משקיעה שנים על בניית מוניטין. חברה אחרת, שזה עתה הוקמה עשויה לבצע גניבת עין או גניבת מוניטין באמצעות שימוש בלוגו שמזכיר את הפעילות של אותה חברה. למשל, איש לא יעז כיום להוציא מוצרים עם לוגו של תפוח נגוס, כי הוא אינו מעוניין להסתבך עם אפל. אך לוגו של החברה שלכם או סלוגן מוכר יכול להיגנב ביום אחד. כיצד תגנו על עצמכם? יש להכיר את הנושא של קניין רוחני לעומק ולדאוג לגדר את הסיכונים שלכם מראש.
המאמר באדיבות מנטור קרן-שמש עו״ד דרור הראל, דרור הראל ושות׳ משרד עורכי דין,08-6384080