שיווק על ידי איש מקצוע חיצוני – מתי הזמן הנכון לשכור?

חיפוש מאמרים

הרשמה לעדכונים


האם זהו הזמן הנכון לשכור שירותי שיווק לעסק?

הקמתם את העסק שלכם בעשר אצבעות ידיים.
בתחילת הדרך, עשיתם הכל בעצמכם – שלחתם אי-מיילים אישיים לכל לקוח פוטנציאלי, אספתם פרטי לקוחות וריכזתם אותם בדרכים יצירתיות (על לוח מאולתר של פתקיות דביקות..) והקפדתם להשתתף באירועי נטוורקינג כדי ליצור מומנטום לעסק החדש.
והיום, כשהעסק התבסס, אין עוד באפשרותכם להתפזר לכל הכיוונים; עליכם להחליט אילו סמכויות להאציל על אחרים.
בנקודה זו נשאלת השאלה – האם כדאי לשכור שירות של גורם חיצוני שינהל עבורכם מערך שיווק?

כדי לענות על השאלה הזו, עליכם לבחון, באופן אובייקטיבי, מהם הנכסים שעומדים לרשותכם בהקשר השיווקי – האם אתם שולטים מספיק בתחום השיווק? האם יש לכם זמן לתכנן ולהוציא לפועל קמפיינים חדשים?
האם עומד לרשותכם תקציב שמאפשר לכם לשכור שירותים של פרילאנס או של סוכנות חיצונית?

לפניכם 5 נקודות למחשבה שיעזרו לכם להחליט מהי דרך הפעולה הנכונה.

5 סיבות לשכור שירותי שיווק חיצוניים (out-sourcing)

  • הזירה השיווקית היא לא המגרש הטבעי שלכם

    האם אתם אשפי שיווק?
    אם 'נולדתם' לשווק ואם יש לכם הכשרה רלוונטית בתחום השיווק הדיגיטאלי, הרי טבעי בהחלט שתמשיכו לרכז בידיכם את הפעילות השיווקית של העסק. בסופו של יום זהו הרעיון – שתתמקדו במה שאתם יודעים לעשות!
    לעומת זאת, אם שיווק כרוך עבורכם במאמץ, או אם אין לכם את הידע והמומחיות הנדרשים לצורך ליטוש כל קמפיין, מיקוד קהל היעד, ניתוח הנתונים וביצוע אופטימיזציה של התוצאות – רצוי שתעבירו את הטיפול בנושאי השיווק לידיים מקצועיות.
    בעידן הדיגיטאלי, בו תחום השיווק מתחדש תדיר, זוהי השיטה הבדוקה להבטיח שהקמפיינים שלכם ינוהלו בשיא המיומנות וישיגו תוצאות מיטביות.

  • אתם רצים סביב הזנב של עצמכם ולא עומדים ביעדי השיווק

    זמן הוא נקודת מפתח. שאלו את עצמכם את השאלות הבאות: כמה זמן באפשרותכם להשקיע בלימוד ובחקר נושאי השיווק? האם תוכלו להקצות מספיק זמן לצורך כתיבת תוכן שיווקי והעלאת פוסטים למדיות החברתיות?
    האם עומד לרשותכם הזמן לתכנן מהלכים נוספים, כמו הפקת וובינרים, הקלטת פודקאסט, ניהול שיחות live, הפקת מדריכים מקצועיים?
    האם יש לכם זמן ליצור ולהפיץ מודעות פרסום ולהשיק קמפיינים חדשים?
    וכל אלה רק  חלק מהפעולות הנדרשות..נגדיר זאת כך: אם אתם באופן קבוע לא מצליחים לעמוד בזמנים שהקצבתם לפעולות השיווק, אתם מפספסים הזדמנויות עסקיות!
    ואם אין לכם זמן להתפתח בתחום השיווק, אתם מפסידים לקוחות. במקרה כזה טוב תעשו אם תתמקדו בקביעת היעדים השיווקיים ואילו את הטיפול השוטף תעבירו לידי איש מקצוע שיש לו את הזמן, הידע והמשאבים לגרום לדברים לקרות!

  • אתם רוצים יותר גמישות פיננסית –

    עבור בעלי עסקים רבים השיקול הכספי הוא שיקול מרכזי המשפיע על ההחלטה האם לשכור שירותי חוץ; אבל אל תשכחו שכאשר אתם מנהלים בעצמכם את הפעילות השיווקית אתם לא מתמקדים בביזנס עצמו, ועשויים לפספס הזדמנויות עסקיות מניבות רווחים.

    כעיקרון, קיימת האפשרות להעסיק עובד קבוע שירכז את נושאי השיווק או לשכור סוכנות חיצונית; האופציה השנייה מקנה לכם גמישות פיננסית גדולה יותר, שכן במקום לשאת בהוצאה קבועה (של שכר, הפרשה לפיצויים וזכויות סוציאליות) אתם משלמים עבור השירות נטו.
    יתרון נוסף של מיקור חוץ: באפשרותכם להחליף את נותן השירות בכל עת, כך שהאינטרס שלו זהה לאינטרס שלכם – להשיג תוצאות!

  • אתם מאוכזבים מהתוצאות השיווקיות הנוכחיות –

    אתם יוזמים את הפעולות הנכונות – מעלים קמפיינים, שולחים הצעות אטרקטיביות לרשימות התפוצה, אבל.. אחוזי סגירת העסקאות הולכים ופוחתים והסיבה לכך נעלמת מעיניכם.
    במקרה כזה, המהלך המתבקש הוא לפנות למומחה שיווק שינתח את הנתונים ויבנה תכנית שיווקית אפקטיבית שתביא תוצאות.

    טיפ קטן: אל תשכחו להתאזר בסבלנות.. גם למומחה השיווק הגדול ביותר ייקח זמן ליצור מומנטום ולשכלל את מערך השיווק הקיים של העסק. עם זאת, אל תהיו שאננים; פעלו לאיתור מומחה השיווק המתאים ביותר לעסק שלכם, איש מקצוע בעל אופי של יזם שמבין מה נדרש כדי להזניק קדימה עסק צעיר.

  • אתם שואפים לפעול מתוך פרספקטיבה רחבה יותר –

    אם אתם מתמקדים ביישום הטקטיקה השיווקית המיידית במקום לבחון את הדברים ממבט-על, הרי שנכונה לכם אכזבה בהמשך הדרך.
    המערך השיווקי של העסק הוא חלק מ- 'מכונה' המורכבת מחלקים שונים שנעים יחדיו בתיאום מושלם; לכן, במקום להתמקד בפעולה נקודתית שתניב רווח לטווח המיידי, מוטב 'לקחת מרחק' ולבנות אסטרטגיה שתיקח את העסק לשלב הבא.

    זוהי סיבה טובה במיוחד לשחרר את המושכות ולהעביר את תחום השיווק לידיה של סוכנות חיצונית שתאפשר לכם להתחבר מחדש לחזון העסקי ו.. לחזור לחלום בגדול.


להצלחתכם!

מאמרים נוספים

איך בונים תכנית שיווקית?

איך בונים תכנית שיווקית?

אפקטיבי או לא? כלים ושיטות למדידת התכנית השיווקית

אפקטיבי או לא? כלים ושיטות למדידת התכנית השיווקית

ניהול פיננסי – הטיפים של שירלי היזמת

ניהול פיננסי – הטיפים של שירלי היזמת