- שיווק לעסק (25)
- הרצאות והכשרות (30)
- פתיחת עסק חדש (31)
- קרן שמש – בתקשורת (45)
- ניהול העסק (55)
- מכירות בעסק (9)
המדריך לבניית תוכנית שיווק לעסק
הגדרת קהל היעד אליו פונה העסק
על מנת שתוכנית שיווק לעסק שלכם תהיה מדוייקת יותר עליכם תחילה להבין מי קהל היעד אליו אתם פונים, קהל היעד יכול להיות מגוון ושונה ממוצר למוצר ולכן עליכם להבחין עבור כל מוצר מי קהל היעד אליו הוא פונה, רק לאחר הגדרה ברורה של קהל היעד נוכל למקד את מאמצי השיווק לשפר את האפקטיביות של הפרסום ובסופו של דבר להגדיל גם את המכירות.
על מנת לסייע לכם להגדיר את קהל היעד של העסק מומלץ לצפות בסרטון “זיהוי קהל יעד”
תכנית שיווק טובה מפרטת את כל המוצרים הקיימים בעסק (תמהיל המוצרים), כל קהלי היעד אליהם העסק פונה והגדרת האפיקים השיווקיים לכל אחד מקהלי היעד.
היזהרו! הנחות מכלילות על השוק כולו יובילו אתכם לניתוח לא נכון של השוק!
קל יותר לקלוע לתחזית המכירות והמגמות שלכם אם תפרקו את התכנית לתחזיות פרטניות לכל קהל יעד לפי מוצרים, בצעו הערכה עבור כל חלק ביחידות הקטנות הללו ולאחר מכן סכמו כדי לקבל תמונת מצב כוללת.
מתחילים בקטן…
כל עוד אינכם מכירים את קהל הלקוחות שלכם ואת יכולתכם להגיע אליהם, מטרתכם הראשונה בתכנית השיווקית הינה גמישות מירבית ויכולת התאמה מירבית למציאות שתתגלה בפניכם.
במקום לנצל יתרון כמות, למשל: הדפסת כמויות ברושורים גדולות יותר במחיר זול, עם ספק שאינכם מכירים, באפיק שיווקי שמעולם לא ניסיתם, הזמינו כמות קטנה כך שבמידה והאפיק יתגלה כלא אפקטיבי – תוכלו לעבור לאפיקים אחרים ללא השקעות מיותרות.
הפיכת התכנית השיווקית שלכם לגמישה – משמעותה יכולת בחירה עבורכם.
הגדרת יעדים
תכנון טוב הוא כזה שמאפשר לכם בקרה והתאמה במקרה הצורך.
לכן, בכל תכנית חשוב שתקבעו יעדים אליהם תרצו להגיע בטווחי זמן קבועים מראש.
הגדרה נכונה של יעד צריכה לענות על הדרישות הבאות:
כמותי – כדי שניתן יהיה למדוד אותו בקלות.
מציאותי – כדי שתוכלו לעמוד בו.
ממוקד – כדי שתוכלו לזהות בעיות, אם תקרנה, בצורה מדוייקת.
זמן – כדי שתוכלו להגדיר טווח זמן להשגתו.
הגדרת מדדים
מדדים הם הנתונים שעליכם לאסוף כדי לזהות האם אתם עובדים על פי היעדים שקבעתם.
מדדים צריכים להיות כאלו שקל לכם לאסוף, הם חד משמעיים ותואמים את היעדים שקבעתם (ראו גם: המצפן שלכם להצלחה)
לנוחיותכם, מדריך לזיהוי קהל יעד להורדה מצורף מטה.
חושבים שאתם מתאימים לקבל סיוע מקרן-שמש? הגישו מועמדות כאן