המצפן שלכם להצלחה

הרשמה לעדכונים

מאמריםלמייל שלך


קטגוריות פוסט

הקמתם עסק? מזל טוב. הצטרפתם באומץ רב לקהילה גדולה של עסקים קטנים בישראל, אנשים שמשקיעים את כל כולם בחזון בו יש להם, כמו לכם, אמונה גדולה. אתם עושים כל מה שאתם יכולים כדי להמריא; משקיעים המון כסף, מאמץ וזמן, חושבים על כל פרט שוב ושוב, מתרגשים עם בואו של כל לקוח ומנסים כמיטב יכולתכם להבטיח שהם יחזרו לשכור את שירותיכם שוב. איך תדעו, לאורך זמן, שאתם בכיוון הנכון?

קריאת כיוון

בתוך המאמץ היום יומי להשאיר את העסק בתנועה, קשה לכולנו לעיתים למצוא את הזמן למספרים וחישובים. אולם לנו כבעלי עסקים אסור לוותר על כך. לכל עסק ראוי וצריך שיהיו מדדים שבעזרתם יוכלו הבעלים והמנהלים למדוד האם העסק מתקדם בכיוון הנכון או שלא. כך, במקום למעוד או אפילו להתרסק – אפשר יהיה לזהות מגמות בעייתיות עוד בזמן היווצרותן, וללמוד מהנתונים אילו שינויים אפשר לעשות תוך כדי תנועה על מנת להחזיר את העסק למסלול.

אז מה למדוד? לדוגמא:

אחוז הרווח הגולמי

אחד המדדים החשובים הוא אחוז הרווח הגולמי. במדד זה, אתם עוקבים לאורך זמן האם בהשוואה של הוצאות מול הכנסות אתם עומדים במטרה שהצבתם לעצמכם. זהו כלי חשוב לצורך ניטור ההשקעה הכספית שלכם (למשל – בקניית חומרי גלם או מלאי), וכן נכונות התמחור שלכם. לאורך זמן, עם צמיחת קצב המכירות, ראוי שאחוז הרווח הגולמי יגדל – למשל, עקב רכישת מלאי או חומרי גלם בכמויות גדולות יותר ובהתאם בהוזלה משמעותית. לחילופין יתכן שאחוז הרווח הגולמי במגמת ירידה – למשל, עקב העלאת מחירי מלאי או חומרי גלם או תמחור לא נכון. כך תוכלו, לאורך זמן, להחליט על עדכון מחירים או לחילופין להבין שעליכם לצמצם הוצאות.

עלות הלקוח

מדד חשוב נוסף בהקשר זה הנו מדד עלות הלקוח – כמה עולה לכם להביא את הלקוח אליכם. אל תוך החישוב נכנסים התקציבים שאתם משקיעים בשיווק ובפרסום.

היום, בעידן השיווק האינטרנטי, קל מאוד לעקוב האם טכניקת הפרסום שלכם הביאה את המתעניינים לשכור את שירותיכם בפועל, וכן האם אותם לקוחות יחזרו אליכם שוב בעתיד. למעשה, אתם מודדים לאורך זמן את אפקטיביות התכנית השיווקית שלכם, והאם אתם מצליחים למתג את עצמכם כך שיהיו לכם פניות נוספות – מה שיאפשר לכם לצמצם את ההשקעה בשיווק (הרחבה בנושא: http://ksh.org.il/academy/customer-recruitment-costs/) .

יש עוד?

עליכם לבנות לעצמכם את המדדים המתאימים לכם. ישנם הרבה מדדים אחריהם תוכלו לעקוב: איכות הפידבק מהלקוחות, תדירות התקלות בתשלום, מעורבות (Engagement) של העוקבים אחריכם ברשתות החברתיות, הכנסות מול רווחים בפועל ועוד. יש מדדים שרלוונטיים לכל עסק, ויש כאלה שייחודיים לכם. אתם בעלים של מספרה? עקבו אחר כמות הלקוחות החוזרים; אתם מוזיקאים? עקבו אחרי כמות השיתופים של המוזיקה שלכם ברשתות החברתיות לפי סוג התוכן.

אנחנו יודעים – קשה להתחיל. התקופה הראשונה מאופיינת בהרבה ניסוי וטעיה. אנחנו ממליצים להתחיל בלהגדיר לעצמכם יעדי צמיחה ברורים, התחומים בזמן ומוגדרים במספרים שאפשר למדוד בפועל. ככל שתיטיבו להציב לעצמכם מטרות ולמדוד את התקדמותכם בהתמדה, כך תקדימו לשפר את האינטואיציה שלכם ותצמצמו את 'שכר הלימוד' שתשלמו על החלטות שגויות.

בהצלחה!

חושבים שאתם מתאימים לקבל סיוע מקרן-שמש? הגישו מועמדות כאן

שיתוף:

מאמרים נוספים

הסכם למתן שירותים – נקודות למחשבה

הסכם למתן שירותים – נקודות למחשבה

תזרים מזומנים – הסבר וקובץ להורדה

תזרים מזומנים – הסבר וקובץ להורדה

קישורים לאתרי תמונות להורדה

קישורים לאתרי תמונות להורדה

תגובות מהפייסבוק

תגובות

[…] רגע! יש עוד…איך לבנות אתר לעסק? חלק שני – 8 טיפים שימושיים נוספים […]

[…] עקבו אחר היסטוריית הקניות של הלקוחות והתאימו את הצעות המכירה שלכם להעדפות הלקוח. […]