כך תזהו חוזקות אישיות שייקחו את העסק שלכם קדימה

הרשמה לעדכונים

מאמריםלמייל שלך


קטגוריות פוסט

האם יש דבר כזה DNA של יזמים? האם יש צ'ק-ליסט של חוזקות וכישורים שיכריע אם צפוי לכם עתיד מזהיר כבעלי עסקים?

התשובה המשמחת היא ש.. אין חוקים! בעסקים כמו בעסקים יש יזמים מפולפלים יותר או פחות, אנליטיים יותר או פחות; יש בעלי עסקים "שפורחים" כאשר הם באים במגע ישיר עם לקוחות, ולעומתם כאלה שמפגינים את יכולותיהם דווקא כשהם מאחורי הקלעים.
מהי, אם כך, החוכמה? החוכמה היא לדעת לזהות את החוזקות שלך, לפעול מתוכן, ולהפעיל אחרים במקומות שבהם אתה חלש. ובמילים פשוטות: לעשות מה שאתה טוב בו, ולא לנסות להיות מי שאתה לא.

איך תזהו חוזקות אישיות ?

אם יש תכונה אחת שמשותפת לכל היזמים המצליחים באשר הם, זוהי היכולת להתבונן פנימה ולזהות את מקור הכוח שלהם.
וולט דיסני, הנרי פורד, סטיב ג'ובס, מייסדי גוגל – כן, אלה הם שמות שכולנו מכירים. והם הקימו את העסקים הגדולים בעולם. וכן, לכל אחד מהאנשים האלה היה ניצוץ של גאונות. אבל לא בזכות זה הם הצליחו בענק; הם הצליחו כי הם השכילו לזהות את הגאונות שלהם ולבנות מערך ניהולי שנתן להם אפשרות לעסוק רק במה שהם אוהבים לעשות. זוהי הדרך הנכונה לבנות עסק; וכאשר הכישרון הטבעי מקבל הזדמנות לצאת לעולם, ההצלחה לא תאחר לבוא.
לפניכם 5 טיפים לזיהוי החוזקות שייקחו אתכם קדימה:

  1. ערכו רשימת הישגים וכישורים אישיים

    מיומנויות מקצועיות ותארי לימוד הם רק קצה החוט.. שאלו את עצמכם: אילו תכונות אפשרו לכם להגיע לאותם הישגים? לרכוש את אותן מיומנויות? מה קל וטבעי לכם לעשות? מה מביא לכם הנאה? עשו סקירה של עיסוקים ופרויקטים בהם לקחתם חלק, שימו לב לפרטים ו.. היו מוכנים לגלות אודות עצמכם הפתעות 😊

  2. בקשו חוות דעת של אחרים

    פנו למעסיקים קודמים, לחברים קרובים, ללקוחות; בקשו מהם חוות דעת כנה. רוב הסיכויים שהם יזכירו חוזקות שכלל לא עלו על דעתכם, אולי ייתנו לכם פרספקטיבה חדשה אודות חוזקות שכבר זיהיתם, וכך יאפשרו לכם לקחת את הכישורים שלכם לכיוונים חדשים ויוצאי דופן.

  3. בדקו חוות דעת מקצועיות שבידיכם

    מה אמרו עליכם בוסים לשעבר? מה נכתב בהמלצות שקיבלתם? אילו כישורים אישיים הודגשו בהערכות מקצועיות?  כל אלה 'רמזים' שיסייעו לכם לזהות במה אתם מצטיינים ואיפה נמצא יתרונכם הגדול.

  4. בחנו את עצמכם: האם הייתם שוכרים את שירותיכם?

    כשמדובר בתחום שבו אתם מצטיינים – מה הופך אתכם לבחירה הטבעית על פני מתחרים אחרים?

  5. היזכרו מה משך אתכם כשהייתם צעירים יותר

    החל מטיולים בטבע, 'יזמות' בתיכון או.. כתיבת שירים למגירה.
    הזרעים שנושאים את ההבטחה הגדולה ביותר מתפתחים כאשר אנחנו מגבשים אישיות שתאפשר לנו לתפוס את מקומנו בעולם. מה "הדליק" אתכם כמתבגרים? על מה פינטזתם? איך יכולים הדברים שאהבתם לעשות בעבר לקדם אתכם היום?

ומה לגבי החולשות – האם פשוט להתעלם מהן?

זהו ש.. לא!
אין דבר כזה יזם שאין לו צדדים חלשים, מעצם העובדה שיזמים הם בני אדם! ישנו מי שיש לו רעיונות מבריקים, אך מתקשה להוציא אותם לפועל. ישנו מי שחזק בהתנעת פרויקטים אך מתקשה לסיים אותם; וישנם יזמים שמספרים הם ממש לא הצד החזק שלהם.
כל שעליכם לעשות הוא להיות  ערים לנקודות התורפה שלכם, לגלות פתיחות באשר לצדדים החזקים פחות ולבנות סביבכם צוות שישלים אתכם. אל תשכרו לעבודה אנשים שהם בדיוק כמוכם.. להיפך – צרפו אליכם אנשים שמצטיינים במקומות שבהם הולך לכם קשה.
זכרו: החוזקות האישיות הן המפתח למימוש מלוא הפוטנציאל של העסק. אל תיתנו לחולשות להסיט אתכם מהדרך ואל תנסו "להשתלט" על הכל בכוחות עצמכם.
ככל שתתמקדו יותר במה שעושה אתכם מבריקים, הביטחון העצמי שלכם יעלה פלאים והעסק ימריא ביחד איתכם. 😊


להצלחתכם!

שיתוף:

מאמרים נוספים

הכנת המבנה הארגוני- העסקת עובדים

הכנת המבנה הארגוני- העסקת עובדים

צ'קליסט להשקת קמפיין שיווקי לעסק

צ'קליסט להשקת קמפיין שיווקי לעסק

לאיזה תפקיד לגייס עובד ראשון?

לאיזה תפקיד לגייס עובד ראשון?

תגובות

[…] רגע! יש עוד…איך לבנות אתר לעסק? חלק שני – 8 טיפים שימושיים נוספים […]

[…] עקבו אחר היסטוריית הקניות של הלקוחות והתאימו את הצעות המכירה שלכם להעדפות הלקוח. […]