לעשות סדר בבלאגן – תכנית עבודה שתשמור שלא תתפזר

הרשמה לעדכונים

מאמריםלמייל שלך


קטגוריות פוסט

טיפ ראשון לבניית תכנית עבודה – כנות!

על מנת לבנות תכנית עבודה מסודרת עליך להיות כנה עם עצמך.

בניית תכנית עבודה שאינה בתחום היכולות שלך או בלו"ז בלתי אפשרי – לא תעזור לך להשיג הצלחה בפרוייקט או את המטרות שרצית.

בדוק את עצמך, הגדר מרווחי בטחון ואלטרנטיבות לשעת צרה למשימות השונות והתחשב בכך שהמציאות מסדרת תמיד מקרים בלתי צפויים היכולים לשבש לך את התכנית כולה.

צעדים לבניית תכנית עבודה לפרוייקט/להשגת מטרה:

  1. מהי המטרה אותה ברצונך להשיג? הגדר את התוצאה הסופית בבירור ובמונחים מציאותיים.
  2. עד מתי? הגדר מה תאריך הסיום אליו אתה שואף
  3. קבע משימות – חלק את הדרך לשם למשימות  שיקלו עליך לשמור על סדר, על המשימות להיות ספציפיות, ריאליות וברות השגה, תחומות בזמנים, מדידות ורלוונטיות.
  4. סדר את המשימות – סדר את המשימות שהגדרת ע"פ סדר תלותי, איזו משימה לא יכולה להתחיל לפני שהקודמת נסתיימה?
  5. חלק למשימות נוספות – חלק למשימות קטנות שיעזרו לך להשיג את המשימות שנקבעו.
  6. קבע תאריכי יעד להשלמת משימות – קבע תאריכים מהתאריך הסופי ואחורה עד יום זה, להשלמת כל משימה
  7. הכנס הכל ללו"ז היומי/שבועי/חודשי שלך

טיפ שני לבניית תכנית עבודה – הגדר נתיב קריטי

מהו נתיב קריטי?

נתיב קריטי הוא שורה של פעילויות, שהיחודיות שבהן היא שאם הן לא תקרנה בזמן או בכלל – הפרוייקט כולו לא יקרה.

כל אחת מפעילויות אלו יכולה להתחיל רק לאחר שזאת שלפניה נסתיימה ועיכוב בכל אחת מהן – יעכב את הפרוייקט כולו.

בנוסף, סך כל אורכי הזמן של הפעילויות הוא פרק הזמן המינימלי לביצוע הפרוייקט (מה שיסייע לך לקבל על עצמך המחוייבויות מתוך ידיעה ומוכנות לבאות).

למה צריך את זה?

ידיעת הנתיב הקריטי יכולה לתת לך הרבה חופש. אם אתה יודע שפעילות מסויימת עלולה לעכב את הפרוייקט כולו – עליך לבצע אותה בזמנה.

דבר נוסף, הנתיב הקריטי עוזר לך לזהות פעילויות שאינן בהכרח נדרשות. כך תוכל להתמודד ולתעדף משימות ופעילויות בפרוייקט.

לשימושך, מדריך להורדה באמצעותו תוכל לעשות סדר במיליון ואחד המשימות שצצות לך בראש בכל עת.

חושבים שאתם מתאימים לקבל סיוע מקרן-שמש? הגישו מועמדות כאן

שיתוף:

קובץ להורדה

מאמרים נוספים

הכווול על רישוי עסק

הכווול על רישוי עסק

צ'קליסט להשקת קמפיין שיווקי לעסק

צ'קליסט להשקת קמפיין שיווקי לעסק

שותפות בעסק קטן

שותפות בעסק קטן

תגובות

[…] רגע! יש עוד…איך לבנות אתר לעסק? חלק שני – 8 טיפים שימושיים נוספים […]

[…] עקבו אחר היסטוריית הקניות של הלקוחות והתאימו את הצעות המכירה שלכם להעדפות הלקוח. […]