לקוח אידיאלי – מדריך אינטראקטיבי לאיפיון קהל היעד שלך

הרשמה לעדכונים

מאמריםלמייל שלך


קטגוריות פוסט

לקוח אידיאלי = התמקדות רבותיי, התמקדות

לקוח אידיאלי ,עבור עסקים, הוא קהל היעד הפוטנציאליים של המוצר או השירות שלכם; עבור עמותות וארגונים ללא מטרות רווח, מדובר הן בלקוחות של השירות אותו הם מציעים, והן במתנדבים ותורמים. זכרו: למוצרים שונים יש קהלי יעד שונים. נניח שאתם בעלים של חנות פרחים; זוגות נישאים המחפשים זר לכלה, לא מתנהגים כמו אדם המבקש לקנות זר פרחים לאמא, לכבוד יום המשפחה. לכן אנו ממליצים לכם, במידת האפשר, להתמקד בכל פעם בקהל יעד אחד פר מוצר או שירות.

אז מה רצוי שתשאלו?

השאלות הבאות יהוו עבורכם קו מנחה לאפיון לקוח אידיאלי שלכם:

  1. מהי הפעולה אותה אתם מבקשים לגרום ללקוח שלכם לעשות?

    קניית המוצר או השירות שלכם, תרומה לארגון שלכם, התנדבות באירוע שאתם מארגנים ועוד.

  2. איזה קבוצות דמוגרפיות צפויות לשתף אתכם פעולה?

    נסו לחשוב לא רק למי יש את הצורך במה שאתם מציעים, אלא גם מי מצוי בסבירות גבוהה לבצע את הפעולה בפועל ולהיות לקוח. נסו להתחשב בגורמים הבאים, אך מבלי להתמקד מדי:

    • גיל
    • מגדר
    • אזור מגורים
    • מצב משפחתי
    • רמת הכנסה
    • רמת השכלה
    • עיסוק

    הערה: אנו ממליצים להימנע מלשקול את גורם המוצא; שיווק גלוי על פי מוצא עלול להכניס אתכם ליותר ‘בורות’ מאשר להניב לכם יתרונות.

  3. כיצד הם חושבים?

    • גישות
    • ערכים
    • תחביבים / תחומי עניין
    • אורח חיים
    • הרגלים
  4. מה הצרכים והאתגרים שלהם? מה מתסכל אותם?

    הבנת הצרכים של הקהל שלכם יכולה לסייע לכם לעשות את המעבר מהתפיסה ש”עושים לכם טובה” בכך שקונים את המוצר שלכם למחשבה כיצד אתם יכולים לסייע לקהל שלכם, ומה בעצם האינטרס שלהם לתת לכם את כספם.

  5. איך המוצר / הרעיון / השירות שלכם מסייע לקהל היעד שלכם?

    חשבו: איזו בעיה אתם פותרים עבורם? כיצד אתם מקלים / משפרים את חייהם של הלקוחות שלכם?

  6. מה מניע אותם לקבל את ההחלטה לרכוש את המוצר שלכם?

    נניח שאתם עסק המציע שירות תיקונים קטנים בבית; אחד המניעים של הלקוחות שלכם לרכישת השירות הוא בעיה דחופה שזקוקה לפתרון – למשל סתימה באסלה או בכיור במטבח. לכן בתכנית השיווק שלכם נמליץ להדגיש את הזמינות הגבוהה שלכם עבורם.

  7. האם הם משתמשים כבר עכשיו בשירות או מוצר דומה?

    מה מידת הבקיאות שלהם בשירות או בסוג המוצר? האם משימתכם היא “להעביר אותם” אליכם או לשכנע אותם לרכוש את השירות / מוצר לראשונה?

  8. באיזו מדיה הם משתמשים? (רשתות חברתיות, עיתונים, רדיו ועוד)


    תוכלו לאפיין זאת לפי התשובות לשאלות בדבר הגיל, אורח החיים וההרגלים.

  9. מהי הדרך הטובה ביותר להגיע אליהם?

    האם הדרך הטובה ביותר תהיה דרך המדיה – או שמא מפה לאוזן? אולי דווקא דרך עסק אחר שימליץ עליכם מתוך שותפות עסקית?

  10. האם אתם משוכנעים שבחרתם את קהל היעד הנכון?

    אם תנסו להגיע לכולם – סביר שלא תגיעו לאיש; אם רק ציבור קטן ומצומצם עונה על כל הקריטריונים שלכם, כנראה שצמצמתם מדי. מציאת האיזון הנכון היא הנוסחה להצלחה.

 

כנסו לסרטון ובחרו מי הלקוח שלכם:

חושבים שאתם מתאימים לקבל סיוע מקרן-שמש? הגישו מועמדות כאןלהגשת מעומדות לסיוע כספי

שיתוף:

מאמרים נוספים

שותפות כללית, מה זה? הסבר משפטי

שותפות כללית, מה זה? הסבר משפטי

טיפים לכתיבת הצעת מחיר שתסגור מכירה רווחית

טיפים לכתיבת הצעת מחיר שתסגור מכירה רווחית

מכירות באינטרנט – עשה ואל תעשה

מכירות באינטרנט – עשה ואל תעשה

תגובות מהפייסבוק

תגובות

[…] רגע! יש עוד…איך לבנות אתר לעסק? חלק שני – 8 טיפים שימושיים נוספים […]

[…] עקבו אחר היסטוריית הקניות של הלקוחות והתאימו את הצעות המכירה שלכם להעדפות הלקוח. […]