מדריך לקביעת מטרות לעסק

הרשמה לעדכונים

מאמריםלמייל שלך


קטגוריות פוסט

מטרות לעסק

מטרות לעסק נשמעות כמשהו ברור מאליו שלכל אחד יש, הן עוזרת לנו להוכיח עד כמה אנחנו אפקטיביים, עוזרות לנו להישאר ממוקדים ודוחפות אותנו להשתפר יותר ויותר.

אבל…הן לחלוטין לא שמישות אם הן לא מעוגנות חזק במציאות שלנו.

לצורך כך קיים מודל SMART המבטיח שכל מטרה שתקבע תהיה חקוקה בסלע!

מהו מודל SMART לקביעת מטרות לעסק ?

 

לכן חשוב לקבוע אותן ע"פ מודל  SMART:

  1. Specific – ספציפי – קבע מספרים אמיתיים ותאריכי יעד אמיתיים, אל תאמר "אני רוצה עוד לקוחות"
  2. Measurable – מדידות – וודא שניתן לעקוב אחר ההתקדמות לעבר המטרות, אל תתחבא מאחורי מילים כמו "הצלחה" או "השפעה חברתית"…
  3. Attainable – ניתנות להשגה – חתור למטרות מאתגרות אך ברות השגה, אל תנסה לכבוש את העולם בלילה אחד.
  4. Realistic – ריאליות – היה כנה עם עצמך, בגלל שאתה היחיד שבאמת מכיר את יכולותיך, אל תשכח את המכשולים עליהם עליך להתגבר.
  5. Time Based – מבוססות זמן – קבע לעצמך תאריכי יעד, אל תחתור למטרה שאולי "יום אחד" תשיג אותה.

אז התהליך הוא כזה:

  1. הגדר בקצרה את המטרה שלך – כתוב לעצמך תיאור קצר ותמציתי של המטרה – כך תבין יותר לעומק את משמעותה.
  2. קבע מטרה מספרית ספציפיתעכשיו לאחר שמיקדת את המטרה, זה הזמן להגדיר ערך ולחתור אליו, זה יכול להיות השלב הקשה ביותר
  3. קבע תאריך יעדמטרות הן חלום עד שתקבע להן תאריך יעד, כמה זמן יקח לך להשיג את המטרה? הערך אותו וקבע תאריך יעד להשגתה.
  4. התחייב לזמןמבחן המציאות! גדילה מהירה בזמן קצר זו שאיפה, אבל, האם אתה מוכן להתחייב להשקעת הזמן הנדרש להשגת המטרה? ע"י התחייבות להשקעת זמן החלומות שלך יהפכו למציאותיים.
  5. היה ערני למכשולים פוטנציאלייםתמיד יהיו דברים שימנעו ממך מלהשיג את המטרות שלך. ציין אותם כעת כדי שתוכל להיות ערני להם וכבר כעת לתכנן דרכים עוקפות להימנע מהיתקלות בהם – ולא להפכם לתירוצים לאי עמידה במטרות.

למידע נוסף בנושא מדידת העסק צפו בהרצאת יזמי קרן-שמש, לחצו כאן

לשימושך, תבנית להורדה לקביעת מטרות והצבתם על לוח זמני פעולה.

חושבים שאתם מתאימים לקבל סיוע מקרן-שמש? הגישו מועמדות כאן

שיתוף:

הורדת תבנית SMART לקביעת מטרות לעסק

מאמרים נוספים

קישורים לאתרי תמונות להורדה

קישורים לאתרי תמונות להורדה

הכנת המבנה הארגוני- העסקת עובדים

הכנת המבנה הארגוני- העסקת עובדים

חושבים תמחור? תחשבו גם המחרה

חושבים תמחור? תחשבו גם המחרה

תגובות

[…] רגע! יש עוד…איך לבנות אתר לעסק? חלק שני – 8 טיפים שימושיים נוספים […]

[…] עקבו אחר היסטוריית הקניות של הלקוחות והתאימו את הצעות המכירה שלכם להעדפות הלקוח. […]