נטוורקינג – כך תעשו את זה נכון!

הרשמה לעדכונים

מאמריםלמייל שלך


קטגוריות פוסט

למה צריך נטוורקינג?

אתם צריכים נטוורקינג כי אנחנו אף פעם לא יודעים מי מבין האנשים שאיתם יצרנו קשרים בתקופות חיים שונות, יתגלה כאדם הנכון בזמן הנכון. רשת ענפה של קשרים חברתיים ועסקיים יכולה להיות תשתית של ממש, הן להרחבת הפעילות העסקית, הן למטרת קבלת עצה טובה והן למטרת העמקת הקשר עם אנשים שמעשירים את חיינו.

במאמר שלפניכם תקבלו 5 טיפים לנטוורקינג נכון – איך להכניס למעגל החיים שלכם אנשים חדשים ולהתחיל את הקשר מנקודת פתיחה חזקה.

 

  1. איך ומתי לשלוף את כרטיס הביקור

משתתפים בכנס מקצועי? אירוע של הברנז'ה שאתם משתייכים אליה (או רוצים להשתייך אליה)?  עוד לפני שאתם עוברים בפתח אולם האירועים, בדקו איפה נמצא הפוקוס שלכם: "בכיבוש היעד" או ביצירת קשר – אותנטי ואמיתי – עם אדם חדש. לגשת למישהו אקראי, לשלוף את כרטיס הביקור ולהציע לו לעשות איתכם ביזנס, כמוהו כסיטואציה בה תיגשו באמצע הרחוב לאדם זר ותשאלו אם הוא רוצה לקבל מכם שירות..!

פתחתם בשיחה עם אדם שאינכם מכירים? גלו התעניינות אמיתית– שאלו שאלות, הקשיבו לתשובות; אל תהיו ממוקדים ביעד שיש להשיג. היעד היחיד, אם יש כזה, הוא להשאיר חותם וליצור תשתית לקשר שיוכל להבשיל בהמשך לקשר משמעותי – זהו נטוורקינג אמיתי.

  1. שלחו לחמכם על פני המים – גם במייל

רוצים להתקרב לדמות מפתח בתחום העיסוק שלכם?  לעניין בלוגר משפיע בשירות שאתם נותנים?  לעורר את העניין האישי של אדם שיכול לקדם אתכם?

כך תיצרו קשר ראשוני במייל: קודם כל, היו ענייניים ותמציתיים – אל תיסחפו..
במשפטי הפתיחה שלכם אל תדברו על עצמכם: פרגנו לאדם שאתם פונים אליו, הסבירו לו למה ואיך הוא השפיע על חייכם, מה אתם מעריכים בפועלו. בהמשך המייל, תנו לו 'משהו' שיכול להועיל לו: קישור להרצאה שהוא עשוי למצוא בה עניין, לינק לאתר חדשני, מידע רלוונטי שנחשפתם אליו. אז ורק אז, הגיעו לשורה התחתונה – ספרו בקצרה מי אתם, ומה אתם מציעים: שת"פ לתועלת שני הצדדים, פגישה למטרת הכרות וכו'.

זכרו: כנות היא המדיניות הטובה ביותר. אל תגידו דברים שלדעתכם  יישמעו טוב;
אמרו רק דברים שאתם מתכוונים אליהם! הכוונה שמאחורי המילים – תמיד עוברת.

  1. הרחיבו את מעגל הקשרים שלכם באופן אקטיבי

בכל שבוע סמנו לעצמכם מטרה: להוסיף לרשת הקשרים שלכם 10 אנשים חדשים. איך תעשו את זה? חשבו על דרכים יצירתיות בהן תוכלו לתרום לחיי אותם אנשים – עצה מועילה, מידע מעניין. אם תגיעו מתוך כוונה אמיתית להועיל ולקדם אינטרס של צד אחר, המסר שתעבירו יהיה 'אוטומטית' בעל ערך רב יותר, והסיכוי ליצירת מערכת יחסים טובה בהמשך יגדל משמעותית.

  1. שחקו 'רולטה חברתית' וצרו הזדמנויות חדשות

כולנו נוטים באופן טבעי להישאר באזור המוכר לנו – ללכת לאותם אירועים, לפגוש את אותם האנשים.. רוצים ליצור קשרים שיפתחו פתח לאתגרים והזדמנויות מסוג חדש? בדקו איפה והיכן מתקיימים אירועים בתחומי עניין שונים, ואז הטילו פור: משלושה יוצא אחד – והשתתפו באירוע שעלה בגורל. הגיעו בלי אג'נדות מוקדמות ועם ראש פתוח!

גם ברשתות החברתיות און-ליין: במקום להוסיף למעגל הקשרים שלכם את (אותם) החברים שמציעים פייסבוק או לינקד-אין, פנו אל אנשים שלאו דווקא קשורים ישירות לתחומכם. אף פעם אי אפשר לדעת לאן זה יוביל…

  1. היו נטולי כל פחד!

מעריצים מרחוק דמות שהשפיעה על חייכם, אבל פוחדים לעשות את הצעד הראשון?

הניסיון מוכיח שהפחד מדחייה גורם לאנשים להגיד "לא" בראש וראשונה לעצמם.

במילים אחרות: אל תניחו לפחד הטבעי שלכם מקבלת "לא" לעצור אתכם. צרו רשימה של ה- "הנערצים ביותר", העזו ופנו אליהם. מקסימום, תקבלו "כן!"

 

מוכנים להתחיל? זכרו שנטוורקינג יכול להיות מכרה זהב ליצירת קשרים אישיים ועסקיים. הקצו בלוח הזמנים שלכם זמן ליצירת קשרים חדשים באופן אקטיבי;
אלה תמיד היו ותמיד יהיו אנשים שייקחו אותנו הלאה, ושיעזרו לנו להטביע את החותם הייחודי שלנו בעולם.

חושבים שאתם מתאימים לקבל סיוע מקרן-שמש? הגישו מועמדות כאן

שיתוף:

מאמרים נוספים

איך לבנות תכנית עסקית אסטרטגית? מדריך וקובץ להורדה

איך לבנות תכנית עסקית אסטרטגית? מדריך וקובץ להורדה

7 אסטרטגיות לבידול העסק

7 אסטרטגיות לבידול העסק

כלי המשחק החדשים – בחירת ערוצי פרסום

כלי המשחק החדשים – בחירת ערוצי פרסום

תגובות מהפייסבוק

תגובות

[…] רגע! יש עוד…איך לבנות אתר לעסק? חלק שני – 8 טיפים שימושיים נוספים […]

[…] עקבו אחר היסטוריית הקניות של הלקוחות והתאימו את הצעות המכירה שלכם להעדפות הלקוח. […]