לאיזה תפקיד לגייס עובד ראשון?

הרשמה לעדכונים

מאמריםלמייל שלך


קטגוריות פוסט

האם בעסק שלכם אתם מחזיקים בכל 'כובע' אפשרי – גם מכירות, גם שיווק, גם אדמיניסטרציה וגם שירות לקוחות?
כן, העסק הוא ה- 'בייבי' שלכם ולא קל לשחרר ולהפקיד את האחריות בידיים אחרות;

מצד שני, כאשר אתם עושים הכל בכוחות עצמכם, העסק יוכל להמשיך ולגדול רק עד גבול מסוים.

מעבר לכך – לא קיימת אפשרות מעשית לנהל חיים מחוץ לעסק כאשר העבודה היא מרכז עולמכם.

אז.. האם הגיעה השעה לשכור עובד ראשון? המאמר שלפניכם יסייע לכם לזהות האם מדובר במהלך הנכון.

(לחץ למאמר: להעסיק עובד או לשכור פרילאנס? כך תקבלו החלטה נבונה )

סימנים לכך שהגיע הזמן לגייס עובד לעסק

אתם אומרים "לא" ללקוחות חדשים –

אם אתם מוצאים עצמכם במצב בו אין לכם אפשרות לקבל פרויקט חדש (שבנסיבות רגילות הייתם שמחים לקבל), זהו סימן מובהק לכך שיש הצדקה לגייס עזרה.
מספר השעות ביממה הוא נתון שלא עומד להשתנות ואשר מהווה מגבלה מבחינת לא מעט עסקים בצמיחה.

אם אתם נאלצים לדחות לקוחות חדשים על מנת שתוכלו 'להשתלט' על כל המשימות החיוניות להתפתחות העסק,

זהו הזמן לשקול העסקתו של עובד ראשון שיאפשר לכם להתמקד במה שאתם יודעים לעשות הכי טוב.

אתם נתקלים בתלונות –

כאשר הזמן קצר והמלאכה מרובה, לא ירחק היום שבו הדברים יתחילו ליפול בין הכיסאות.. במיוחד כאשר איכות עבודתכם חשובה וכאשר עליכם לעמוד בלוחות זמנים קבועים מראש.
אם אתם מסתכנים בפגיעה במוניטין המקצועי שלכם בגלל חוסר זמן (או לחץ יתר) זהו סימן לכך שעליכם לגייס (במהירה) עובד ראשון!

אתם נהנים מפדיון יציב –

עובד לעסק כרוך בהוצאה נוספת, כזו שיש לתכנן מראש. במידה והפדיון של העסק מגלה סימני יציבות, אתם בהחלט נמצאים במצב בו ההחלטה לשכור עובד לעסק היא בעלת תקפות כלכלית.

עכשיו, הגענו לשאלת מיליון הדולר –

לאיזה תפקיד לגייס את העובד הראשון?

העסיקו אנשים בעלי כישורים שאין (!) לכם

נטייה טבעית של בעלי עסקים היא להגדיר במה הם עצמם מצטיינים, ולגייס לעסק עובדים עם אותם כישורים;

כך, למשל, מהנדס תוכנה יגייס מתכנת נוסף, ובעל עסק שמצטיין במכירות יגייס עוד איש מכירות. זוהי גישה שגויה!

אמנם קל במקרה כזה לפקח על העובד החדש ולעקוב אחרי האופן בו הוא עומד ביעדיו, אך מה שקל עבורכם כבעלים לא בהכרח טוב עבור העסק.

למה בעצם?

כי בזמן שאתם מעבירים לידי העובד החדש אחריות על התחום שאתם מתמחים בו, עליכם לבצע את הדברים שאתם פחות טובים בהם – מה שלא יקדם את העסק ולא יספק אתכם ברמה האישית.
האם לא יהיה נבון יותר להמשיך לעשות את מה שאתם יודעים לעשות, ולהעביר לאחרים את תחומי האחריות בהם אתם טובים פחות?

דרך הפעולה הנכונה, אם כך, היא –

ראשית, זהו מהו התפקיד הנחוץ ביותר לשם הצלחת העסק ב- 12 החודשים הבאים ("הצלחה" יכולה להיות מוגדרת כהגדלת הפדיון, שיפור רמת השירות, חיסול הסכנה שמהווה מתחרה ספציפי או כל יעד אחר);
שנית, גייסו לתפקיד את האדם המתאים ביותר – אדם שיקדם אתכם בהתמדה ובשיטתיות לעבר מטרתכם העסקית המרכזית.

הגדירו מטלות לביצוע וקבעו סדרי עדיפויות

המצב הרצוי הוא ליצור מראש את סדר יומו של העובד החדש, על מנת שלא תיאלצו 'לייצר' מטלות שיעסיקו את העובד ובכך תפגעו בפרודוקטיביות האישית שלכם.
ערכו רשימה של כל המשימות הנדרשות בעסק,

למשל: מתן מענה לפניות לקוחות, עיצוב גרפיקה לבאנרים פרסומיים, עדכון התוכן באתר, שליחת ניוזלטר שבועי, קידום פוסטים במדיה החברתית.

חלקו את המשימות ל- 3 קבוצות: לביצוע מיידי/ משימות חוזרות (אחת לשבוע, למשל)/ משימות שוטפות (מעקב אחר באגים באתר, לדוגמא).

מתוך לוח המשימות, צרו את סדר יומו של העובד החדש;

באופן כזה, הוא תמיד יידע מהו סדר העדיפויות, ואתם לא תמצאו את עצמכם מבלים את מרבית היום בתשובה לשאלה: "ומה עושים עכשיו…..?"

 

העדיפו עובדים בעלי מיומנויות תקשורת בולטות

העובדים הראשונים שתשכרו לעבודה אצלכם בעסק, עשויים להשפיע באופן קריטי על מידת הצלחתכם; על כן,

כדאי שתעדיפו אנשים בעלי מיומנויות תקשורת גבוהות על פני עובדים שנטייתם היא להצטנע בפינתם לאורך כל היום..

שימו דגש על תכונות האופי הבאות:

  • יכולת 'לקלוט' ולשאול את השאלות הנכונות,
  • יכולת ביטוי גבוהה בכתב ובעל פה, תושייה ויוזמה.כל זה לא אומר שעליכם להעסיק את העובדים המוחצנים ביותר, אבל כן כדאי שתבחרו באלה שמטבעם מגלים מעורבות גבוהה יותר ומתקשרים בקלות.

 

איך מוצאים את עובד החלומות?

כאשר תשלימו את מיפוי המשימות העומדות לביצוע ותגדירו את התפקיד הרצוי, תוכלו לערוך רשימה של חברות בהן ניתן להתחיל לחפש אחר העובד המתאים.

כמו כן, באפשרותכם לבצע חיפוש בלינקד-אין, או לפנות לאנשי קשר במעגל העסקי שלכם ולבקש את עזרתם באיתור האדם שעונה על הדרישות.

 

זכרו: כמי שעומדים בראש העסק, תפקידכם הוא לשכור את העובד שיסייע לכם לקחת את העסק למחוזות חדשים, לא לבחור במסלול הנוח ביותר עבורכם ולשכור את העובד שקל למצוא וקל לפקח על התנהלותו.
ברגע שתגלו את האחריות הנדרשת ותשקיעו מאמץ באיתור וגיוס העובד הנכון, הרי שתפעלו כמנהיגים עסקיים. והפירות לא יאחרו לבוא.

שיתוף:

מאמרים נוספים

הרחבת העסק ליצוא- כניסה לשוק בינלאומי חדש

הרחבת העסק ליצוא- כניסה לשוק בינלאומי חדש

שיווק מפה לאוזן – טיפים חשובים

שיווק מפה לאוזן – טיפים חשובים

מודל 5 הכוחות של פורטר לגיבוש אסטרטגיה עסקית מנצחת

מודל 5 הכוחות של פורטר לגיבוש אסטרטגיה עסקית מנצחת

תגובות

[…] רגע! יש עוד…איך לבנות אתר לעסק? חלק שני – 8 טיפים שימושיים נוספים […]

[…] עקבו אחר היסטוריית הקניות של הלקוחות והתאימו את הצעות המכירה שלכם להעדפות הלקוח. […]