צ’קליסט לשליחת דואר אלקטרוני לרשימת תפוצה

הרשמה לעדכונים

מאמריםלמייל שלך


קטגוריות פוסט

רגע לפני שליחת דואר אלקטרוני לרשימת תפוצה כמה טיפים

  1. צור רושם התחלתי טוב

    1. בחר מה השם שיופיע בשדה ה”מאת” ומה כתובת החזרה/Reply To.  כשהנמען בודק את תיבת המייל שלו, הוא מסתכל בתחילה על שדה ה”מאת” על מנת לבדוק מי שלח לו מייל, ואם לקרוא אותו או למחוק אותו מיידית.
    2. אם אפשרי, צור שם אישי שיופיע בשדה זה.- זה בסדר גמור לכלול את שם העסק שלך בנוסף, אבל כתוב זאת בתבנית של: השם שלך מחברת XXX או “השם שלך, שם החברה” בכדי לתת נמען כמה שיותר מידע שניתן.
    3. ודא שכתובת החזרה/Reply To נכונה ונבדקה לאחרונה.
  2.  הדגש את הערך/התועלת לקורא בשורת הנושא

    35% מנמעני רשימות תפוצה מחליטים אם לפתוח את המייל או לא ע”פ שורת הנושא בלבד. לכן, עליך לנסח נושא מיוחד עבור כל מייל הנשלח ממך

    חשוב מאוד ששורת הנושא תדגיש את הערך/התועלת הספציפית במייל שתתפוס את תשומת לב הקורא.

  3. שורת הנושא היא כמו כותרת של בלוג או פוסט או כתבה. יש לך הזדמנות אחת בלבד לשכנע את הקורא להמשיך ולקרוא.

    מס’ חוקים שיעזרו לך לנסח את שורת הנושא:

    עליה להכיל לא יותר מ-40 תווים
    עליה ליצור תחושת דחיפות, אם ניתן. למה שהקורא יפתח את המייל עכשיו?
    אסור לה לעולם להטעות או להוליך שולל את הקורא. אין לסלף את תוכן המייל – זה יעצבן את הקורא ויעלה את כמות בקשות ההסרה מרשימת התפוצה.

  4. . בחר הקדמה מתאימה

    ניתן לכלול ברכת פתיחה במייל, אך זה לא תמיד נדרש.

    “שלום” או משהו דומה יכול לעבוד כמו שצריך או שניתן אפילו להתחיל מייד עם תוכן המייל.

  5. . כתיבת התוכן הראשי

    שמור על גוף התוכן תמציתי. כל שורה במסר צריכה להיות חשובה ומעניינת לקורא.

    צור תוכן מושך ויזואלית וקל לסריקה ע”י שימוש בפסקאות קצרות, תתי כותרות ותבליטים. (מדריך לכתיבת תוכן)

    השתמש בתבנית מינימליסטית ונקייה הכוללת הרבה שטח לבן נקי.

    אם אתה משתמש בגרפיקות בתוכן – בדוק שכל תמונה שייכת למקומה ומתאימה בגודלה, תמונה אמורה להוסיף ולא לגרוע מהטקסט הכתוב.

    בדוק תמיד את תגית ה-ALT (המלל שמאחורי התמונה – בד”כ תיאור או שם התמונה) לכל תמונה. התגית תיחשף אם המייל לא ייטען כנדרש אצל הקורא, אז אל תכתוב תגיות מביכות או לא מתאימות לתמונות שלך.

  6. . הדגש את ההנעה לפעולה

    לאחר קריאת המסר, הקורא אמור להבין בדיוק מה עליו לעשות בשלב הבא.

    ז”א שעליך לכלול הנעה לפעולה ברורה וחזקה בכל מייל. (מדריך לכתיבת הנעה לפעולה)

    בין אם אתה רוצה שהקורא יתקשר אליך, ילחץ על לינק כדי לקרוא את התוכן האחרון שכתבת או לשמור מקום באירוע שאתה עורך – זה התפקיד שלך לתקשר בבהירות לקורא את הצעד הבא שלו ובדרך שלא יוכל לפספס אותו.

    ניתן ליצור לחצן/כפתור שיחליף טקסט פשוט או לינק ללחיצה, זה יהפוך אותו לנגיש יותר להקלקה במובייל.

    על לחצן/כפתור להיות בגודל של לפחות 44X44 פיקסלים.

  7. . הוסף פוטר (Footer – כותרת תחתונה לחיצה)

    דאג שלקוראיך יהיה קל ונוח לשתף את התוכן ע”י הוספת כפתורי שיתוף ברשתות החברתיות (מדריך להוספת כפתורי שיתוף ברשתות חברתיות) וכפתור “שלח לחבר”.

    על כל מייל לכלול הוראות בהירות להסרה מרשימת התפוצה למען שמירה על חוק הספאם.

    אם אתה משתמש בתוכנת שליחת מיילים – סביר שקיימת בה פונקציה כזו לשימושך – ודא שהאפשרות התווספה למייל! אחרת אתה חשוף לתביעת ספאם וחלילה להפסד כספי. כמו כן בדוק אחת לזמן קצר את רשימת בקשות ההסרה מרשימת התפוצה – על מנת לעדכן את הרשימה שלך.

  8. . בדיקת איכות

    א. כלול במייל גרסת טקסט פשוט

    זה רעיון טוב לכלול גרסת טקסט פשוט במייל שלך אם אתה משתמש בתבנית HTML, ייתכן שחלק מהקוראים שלך יעדיפו לקרוא בה.

    גרסה זו לא יכולה לכלול לינקים או תבניות מיוחדות ועליך להגביל את כמות הטקסט לרוחב של עד 75 תווים.

    ברוב תוכנות שליחת המיילים ניתן ליצור אוטומטית גירסת טקסט פשוט.

    ב. בדוק התאמה למובייל

    עליך לאפשר לקוראים לקרוא ולפעול במייל שלך מתוך מובייל – סמארטפון או טאבלט.

    ע”מ להפוך את המייל שלך לנגיש למובייל ודא את הנקודות הבאות:

    שמור על עיצוב של עמודה אחת ברוחב של בין 320 ל-550 פיקסלים
    ודא שהתמונות במייל בגודל הנכון ועולות בקלות
    עצב את כל הלינקים (ובמיוחד ההנעה לפעולה) בצורה גדולה, ברורה ופשוטה להקלקה.
    רווח את פיזור הלינקים כדי להקל על הקורא ללחוץ עליהם
    הגדר את גודל הגופן לפחות לגודל של 14 נקודות

    ג. שלח את המייל דרך בודק ספאם

    הרבה תוכנות שליחת מיילים כוללות בודק ספאם מובנה במערכת.

    לאחר יצירת המייל, בדוק אותו דרך בודק הספאם וודא שאינו כולל יותר מדי מילות ספאם או ביטויים שיכולים לגרום למייל שלך להיות מסומן כספאם.

    אם אין לך אפשרות כזו בתוכנה תוכל לבדוק עצמאית כאן.

    ד. שלח טסט-מייל

    כמעט כל תuכנת שליחת מיילים מאפשרות שליחת גרסאות טסט לעצמך.

    שלח לעצמך יותר מטסט אחד, אם צריך – שלח כמה שנדרש כדי לשפר ולדייק את המייל לפני שאתה לוחץ “שלח”.

    כשאתה בודק את גרסת הטסט, בחן את האלמנטים הבאים:

    • קרא כל שורה, משורת הנושא ועד שורת ה”הסר מרשימת התפוצה”, כדי למצוא כל טעות קטנה
    • בדוק את שדה ה”מאת” וכתובת החזרה/Reply To
    • בחן את שורת הנושא – יש לאפשר לקורא לקרוא את השורה בשלמותה בתכנת המייל שלו
    • ודא שכל התמונות מתאימות ועולות במהירות
    • ודא שכל הלינקים עובדים ומובילים למקומות הנכונים
    • בדוק פעם נוספת שהעיצוב מתאים לדסקטופ, ללפטופ ולמובייל
    • ודא שכל טקסט התצוגה המקדימה (בד”כ 100 התווים הראשונים) מסקרן ויגרום לקורא להמשיך ולקרוא.

      בהצלחה!

חושבים שאתם מתאימים לקבל סיוע מקרן-שמש? הגישו מועמדות להגשת מעומדות לסיוע כספיכאן

שיתוף:

מאמרים נוספים

איך לבנות אתר לעסק? חלק ראשון – 8 טיפים שימושיים

איך לבנות אתר לעסק? חלק ראשון – 8 טיפים שימושיים

קהל יעד, יותר מעניין ממה שזה נשמע

קהל יעד, יותר מעניין ממה שזה נשמע

החלטות לשנה החדשה…ואיך לעמוד בהן?

החלטות לשנה החדשה…ואיך לעמוד בהן?

תגובות מהפייסבוק

תגובות

[…] רגע! יש עוד…איך לבנות אתר לעסק? חלק שני – 8 טיפים שימושיים נוספים […]

[…] עקבו אחר היסטוריית הקניות של הלקוחות והתאימו את הצעות המכירה שלכם להעדפות הלקוח. […]