אז מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול – שכיר או עצמאי?

הרשמה לעדכונים

מאמריםלמייל שלך


קטגוריות פוסט

אז מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול – שכיר או עצמאי?

אם אתם קוראים שורות אלה, אתם וודאי מכירים את 'המיתוס' שמהלך קסם על כל שכיר השואף לעצמאות – "כעצמאי אהיה הבוס של עצמי, אהנה מחופשיות מוחלטת  ו.. השמיים יהיו הגבול עבורי"
האמנם?  אז זהו, ש.. לכל מטבע שני צדדים. ולא לכל אחד יש את מה שצריך כדי להיות עצמאי, כשם שלא כל אחד בנוי לעבוד לאורך זמן כשכיר.

מהו המסלול הנכון עבורכם? קבלו את היתרונות והחסרונות שיסייעו לכם לקבל החלטה.

להיות שכיר –

יתרונות

  1. הכנסה בטוחה – בכל חודש תיכנס לחשבון הבנק שלכם משכורת קבועה, שתעניק לכם תחושת וודאות ושקט נפשי. ובמילים אחרות: כל יום של עבודה הוא עבורכם יום של הכנסה!
  2. שעות עבודה קבועות – כשכירים אתם נדרשים לעבוד מספר מוגדר של שעות, וגם אם מידי פעם עליכם לעבוד 'שעות נוספות'- זהו בהחלט לא התרחיש היומי (ואתם כמובן מתוגמלים בהתאם).
  3. באפשרותכם לאזן בין החיים המקצועיים לחיים הפרטיים וליהנות מ- 'זמן איכות' המוקדש לבילויים, חברים ומשפחה אחרי שעות העבודה.
  4. אתם אחראים להשגת תוצאות אך ורק במסגרת התפקיד הספציפי שלכם (ולא ערבים להצלחתו של כל עובד ועובד).
  5. אתם נהנים מהטבות שמעניק לכם המעסיק, נחשפים להזדמנויות להרחיב את תחומי אחריותכם במקום העבודה, ועם הזמן באפשרותכם להתקדם לתפקידים נחשקים יותר.
  6. מרגישים שמיציתם? יש לכם את הפריבילגיה "לחתוך" (בקלות יחסית) ולצאת לחפש עבודה מתגמלת יותר.

חסרונות

  1. כשאתם לא קובעים את חוקי המשחק, אין ערובה לכך שתמיד תמצאו סיפוק מקצועי במקום עבודתכם.
  2. מאמציכם בעבודה לא תמיד יזכו להכרה ולקרדיט הראוי.
  3. התחרות עם חברים לעבודה עלולה לגבות מכם מחיר נפשי לא קטן..
  4. עליכם לעקוב ולהישמע להוראותיו של הבוס, ובמידה ותבחרו להביע התנגדות אתם לוקחים סיכון שאף עלול לעלות לכם בפיטורים.
  5. תמיד ינקר בכם החשש הקטן שיום אחד, בעקבות מיתון כלכלי או שינוי ארגוני, לא יהיה צורך במשרה שלכם עוד.

להיות עצמאי –

יתרונות

  1. אתם קובעים את החוקים! בניגוד לשכיר, הכוח כולו בידיים שלכם, וזה אומר, בין היתר, שאתם ורק אתם קובעים את דרכי הפעולה של העסק.
  2. אתם נותנים הנחיות, אתם מקבלים החלטות, והעובדים האחרים נשמעים לכם.
  3. העובדים והספקים עומדים לשירותכם ויש להם אינטרס להיענות לכל בקשותיכם (בעוד כשכירים, אתם אלה שצריכים לרצות את האחרים..)
  4. ככל שתשקיעו יותר (בפיתוח מוצרים ובשיפור השירות), כך תשיגו תוצאות טובות יותר.
  5. אתם יכולים להרשות לעצמכם לקחת ימי חופש, בידיעה שיש עובדים שימלאו אחר הנחיותיכם.
  6. אתם אישית אחראים למידת הסיפוק המקצועי שתחוו במקום העבודה; ועם התקדמות הקריירה שלכם, אין גבול להישגים אליהם תוכלו להגיע.

חסרונות

  1. אין ערובה להצלחה כלכלית – כעצמאים, הסיכון העסקי כולו עליכם.
  2. גם כשאתם בחופש – אתם אף פעם לא באמת בחופש.. תמיד עליכם לשמור על עיניים פקוחות ולהשגיח (גם מרחוק) על הנעשה בעסק.
  3. כעצמאים, עליכם לפתח ידע במגוון תחומים הקשורים לניהול עסק: שיווק, הנהלת חשבונות, ניהול עובדים, דיני חברות, לוגיסטיקה ועוד. ככל שתדעו יותר, כך תוכלו לקבל החלטות מושכלות יותר.
  4. בסופו של יום, אתם לא 'לגמרי' הבוס של עצמכם.. עליכם לעמוד בהתחייבויותיכם כלפי מגוון גורמים, ביניהם – ספקים, בעלי מניות, שותפים עסקיים ועובדים.
  5. טעות אחת עלולה לעלות לכם ביוקר – מספיקה טעות 'גורלית' אחת של אחד העובדים או שלכם עצמכם, ואתם עלולים לאבד ברגע כל מה שבניתם במשך שנים.
  6. רוצים שינוי? כעצמאים, אין לכם אפשרות להחליף קריירה מהיום למחר.. האופציה היחידה שלכם היא למצוא קונה לעסק; ואם הנסיבות מאלצות אתכם לסגור, אתם עלולים להיקלע למשבר כלכלי, אפילו לפשיטת רגל.

רגע האמת

לפתוח עסק – זהו צעד סופר משמעותי. אז לפני שאתם עושים את הצעד הזה, כדאי שתשבו עם עצמכם ותסתכלו למציאות בעיניים.

שאלות טובות להתבונן בהן יהיו –
האם נועדתם להנהיג, להוביל אחרים, לקבוע את החוקים?
עד כמה אתם אוהבי סיכונים??
ושאלת השאלות: האם אתם באמת רוצים לצאת לאחת ההרפתקאות הגדולות של חייכם? (ואיך שלא תסתכלו על זה, מדובר בהרפתקה..)
היתרונות והחסרונות שהובאו כאן למעלה הם נקודות חשובות להתייחסות; אך כבכל החלטה משנת חיים, עליכם לבדוק עד כמה הרצון לשינוי בוער בכם. ואם אכן הרצון להפוך לעצמאים בוער בעצמותיכם – אל תיתנו לשום דבר לעמוד בדרככם.

שיתוף:

מאמרים נוספים

טיפים לכתיבת הצעת מחיר שתסגור מכירה רווחית

טיפים לכתיבת הצעת מחיר שתסגור מכירה רווחית

צ'קליסט לשליחת דואר אלקטרוני לרשימת תפוצה

צ'קליסט לשליחת דואר אלקטרוני לרשימת תפוצה

ניהול זמן

ניהול זמן

תגובות מהפייסבוק

תגובות

[…] רגע! יש עוד…איך לבנות אתר לעסק? חלק שני – 8 טיפים שימושיים נוספים […]

[…] עקבו אחר היסטוריית הקניות של הלקוחות והתאימו את הצעות המכירה שלכם להעדפות הלקוח. […]