תהליך עיצוב לוגו

חיפוש מאמרים

הרשמה לעדכונים


מאת: מירב אבישיד, מעצבת גרפית ובעלת סטודיו למיתוג  עסקי, סטודיו אבישיד

 

בשיחה עם כל יועץ עסקי, ניתן ללמוד כי בניית המותג באופן ויזואלי הינו שלב הכרחי ביותר בהקמת העסק. דוגמאות לעיצוב לוגו ומיתוג עסקי

 

עיצוב הלוגו הוא הבסיס והשלב הראשוני בהלבשת המותג.

בהתאם לצבעוניות ולאלמנט שיופיעו בלוגו, יש לקבוע את השפה הגרפית של העיצוב בשאר הפרסומים, מהניירת המשרדית ועד עיצוב אתר הבית.

 

בעידן הדיגיטל, עסקים רבים הבינו את חשיבות עיצוב הלוגו ושמירה על השפה הגרפית לאורך כל חיי העסק.

הלוגו הוא הרושם הראשוני שמעביר את המסר.

ישנם מספר הדגשים לעיצוב לוגו מנצח, ואחד מהם הוא תקשורת טובה בין הלקוח למעצב הגרפי.

על מנת שהמעצב הגרפי יצליח להעביר את המסר הנכון לקהל היעד, ויחד עם זאת, גם לקלוע לטעמו של הלקוח, חשוב להבין את תהליך העיצוב.

 

לקוחות רבים מגיעים למעצב עם בקשה ל”לוגו יפה”. ללא ספק היופי של הלוגו בעיקר בעיני בעל העסק, הוא משמעותי מאוד. מכיוון שלוגו לא מחליפים. ומה שיבחר צריך ללוות את העסק לאורך כל הדרך. לכן חשוב מאוד שהלקוח יאהב את התוצאה. תנאי זה מתקיים ללא ספק, כשיש קודם כל תקשורת טובה בין המעצב ללקוח.

כשתהליך הסקיצות מתנהל בנינוחות מצד שני הצדדים ובהבנה שזה תהליך שלוקח זמן, התוצאה תהיה מדהימה.

מעצב טוב ידאג שהלקוח יהיה שלם עם הלוגו שאותו בחר.

 

תשאול הלקוח – הבנת מהות העסק ומה הוא משדר

השלב הראשוני בתהליך עיצוב הלוגו, הוא תשאול הלקוח על מהות העסק ומה הוא צריך לשדר.

מהם השירותים/ מוצרים בעסק? מה המוצר /השירות המוביל בעסק?

מה חזון העסק?

האם הלוגו יהיה באותיות בעברית /אנגלית?

מהי שורת הטייטל מתחת ללוגו?

מי קהל היעד? עסקי? פרטי? מה חתך הגילאים? האם מדובר בבני נוער? או ילדים?

 

ובהתאם לשאלות אלו, מה הלוגו אמור לשדר? איזו חוויה נרצה להעביר ללקוח?

אלגנטיות, סולידיות או אולי כיוון יותר צעקני או שובב. האם הכיוון הוא רטרו? או אולי חדשני ומינימליסטי?

 

כמו כן, ננסה לברר עם הלקוח מהי הצבעוניות העדיפה עליו ונמליץ לו על צבעוניות מתאימה במידה שהצבעים שבחר אינם מתאימים לאופי העסק.

האפשרויות הן בהחלט מגוונות ואת זה חשוב להבין כבר בשיחה הראשונית עם הלקוח.

 

קריאה מקיפה על תחום העסק

לאחר שהמעצב הבין מהלקוח את מהות העסק מנקודת מבטו, השלב הבא, הוא תחקיר על תחום העסק. זה מעמיק יותר את ההבנה וללא ספק נותן השראה. חשוב לזכור, ככל שנאסוף יותר מידע על העסק, כך העיצוב יהיה יותר ממוקד ואפקטיבי.

 

מחקר מתחרים

בשלב זה נכנס למתחרים וננסה להבין מי הם השחקנים המובילים בתחום. האם הם ממותגים באופן מקצועי?

נלמד אילו אלמנטים וצבעוניות שכיחים בתחום.

חשוב לחשוב מחוץ לקופסא, על מנת לבדל את המותג מבליל המותגים.

 

שלב הסקיצות

זהו שלב היצירה של המעצב הגרפי, בו יציע את הסמל שייצג את העסק, את בחירת הגופנים והמשחק הטיפוגרפי, בחירת הצבעים והשילוב ביניהם. הם אלו שישדרו בסופו של דבר את האמינות/ היוקרתיות/ העממיות או כל מסר אחר שבחרנו להעביר.

 

הגשת הסקיצות ללקוח

המעצב יבחר כ-3 סקיצות מובילות אותן יציג ללקוח. כל סקיצה תהיה עם אמירה שונה. ועליהן יעשו תיקונים בהתאם לדרישת הלקוח.

 

בחירת הלוגו המושלם

לאחר שהלקוח בחר את הלוגו האהוב עליו, המעצב יעביר ללקוח את קבצי הלוגו בפורמטים שונים המתאימים לכל פרסום ובכל גודל.

 

הנכם מוזמנים להתייעץ לגבי הלוגו הקיים וניתן לכם טיפים.

סטודיו אבישיד 052-6703322

שיתוף:

מאמרים נוספים

קרן שמש בחרה את יזמי השנה – גלובס

קרן שמש בחרה את יזמי השנה – גלובס

כשהומור בא לעבודה , – פברואר 2021, קרן-שמש

כשהומור בא לעבודה , – פברואר 2021, קרן-שמש

צ’קליסט להשקת קמפיין שיווקי לעסק

צ’קליסט להשקת קמפיין שיווקי לעסק