תזרים מזומנים – הסבר וקובץ להורדה

הרשמה לעדכונים

מאמריםלמייל שלך


קטגוריות פוסט

ניהול תזרים מזומנים

תזרים מזומנים הוא הכסף שנכנס ויוצא בעסק במהלך הפעילות בעסק.

למרות שזה מרגיש כאילו ישנה תנועה אחת בלבד, יציאה של מזומן (הוצאות), חייבת להיות תנועה נוספת – כניסה של כמזומן (הכנסות).

מזומן יגיע מלקוחות שקונים שירותים או מוצרים שלך ומשלמים על כך. אם הלקוחות לא משלמים בזמן הרכישה – המזומן יגיע מלקוחות חייבים שקנו וכעת הגיע זמן התשלום.

מזומן יצא לתשלומים שונים בהם חייב העסק, לדוגמא, שכירות, חשמל, ספקים שונים וכדו’ בתשלומים חודשיים קבועים או דחויים עד זמן תשלום מוסכם עם הספק.

בשורה התחתונה, התזרים הוא תמונת מצב של העסק בכל רגע נתון. אם יותר כסף נכנס מאשר יוצא – תזרים המזומנים חיובי, אם פחות כסף נכנס מאשר יוצא – תזרים המזומנים יהיה שלילי.

אחת הסיבות המרכזיות לאי הצלחת עסקים היא תזרים מזומנים בעייתי, “נגמר לי הכסף”….

  • בהקמת העסק

    אחת הבעיות המרכזיות בהקמת עסק היא שבעוד שישנן הוצאות כמעט מהיום הראשון, ההכנסות מגיעות רק מאוחר יותר, לעתים עקב מכירות נמוכות ולעתים עקב לקוחות שאמורים לשלם בעוד זמן מה מוסכם מראש.

  • לאורך חיי העסק

    ממש כמו בהקמת העסק, כך לאורך חיי העסק ניתן להניח שיהיו הפרשי זמן בין הכנסות להוצאות.
    בנוסף, למשל, בעיות כמו עונתיות יכולות ליצור תזרים מזומנים שלילי עקב ירידה חזויה בהכנסות בתקופות מסוימות – היערכות לכך יכולה למזער עד להעלים את הבעייתיות כליל.

אז איך לנהל את תזרים מזומנים?

  1. לנהל רישום קפדני ועקבי

    רישום כל הכנסה, צפויה או עכשווית, תיצור תמונה ברורה של כמות המזומן הנכנס לעסק בכל זמן נתון – מזומן אמיתי  ולא רק צפוי.
    אותו הדבר לגבי רישום כל הוצאה, צפויה או עכשווית.
    רישום זה יצור לך תמונה ברורה של כמות המזומן האמתית שנשארת לך בחשבון הבנק בסוף היום (הכנסות פחות הוצאות).
    רוצה עזרה? הורד את תזרים המזומנים למטה.

  2. לתכנן

    שאל את עצמך, מתי רמת ההכנסות צפויה (עד כמה שניתן לדעת) לרדת מרמת ההוצאות? יש לך הערכה?
    דאג לכך עכשיו ובקש מסגרת אשראי בבנק או שתנסה למנוע את המצב הצפוי ע”י יצירת הכנסות נוספות במזומן באותה תקופה.

חושבים שאתם מתאימים לקבל סיוע מקרן-שמש? הגישו מועמדות כאן

שיתוף:

קובץ להורדה

מאמרים נוספים

7 אסטרטגיות לבידול העסק

7 אסטרטגיות לבידול העסק

חקר שוק ללא תקציב…אפשרי! מדריך פרקטי לביצוע

חקר שוק ללא תקציב…אפשרי! מדריך פרקטי לביצוע

למי מתאים מימון המונים?

למי מתאים מימון המונים?

תגובות מהפייסבוק

תגובות

[…] רגע! יש עוד…איך לבנות אתר לעסק? חלק שני – 8 טיפים שימושיים נוספים […]

[…] עקבו אחר היסטוריית הקניות של הלקוחות והתאימו את הצעות המכירה שלכם להעדפות הלקוח. […]