מנהל עסק קטן? 7 ההרגלים המנצחים של מנהלים מוצלחים

הרשמה לעדכונים

מאמריםלמייל שלך


קטגוריות פוסט

האם יש דבר כזה DNA של מנהל? או של בעלי-עסקים מצליחים? האם יש כאלה  שנולדו להוביל עסקים להצלחה כלכלית?
‘הוראות הפעלה’ מדויקות עבור העומדים בראש העסק – אין בנמצא..
אבל, הניסיון מוכיח שבעלי העסקים הבולטים בתחומם הם אלה שיודעים לנהל – את העסק שהם עומדים בראשו ו.. את עצמם.

ואילו  הייתה נוסחה בטוחה להצלחה כמנהל, היא וודאי הייתה כוללת את 7 ההרגלים הבאים –

  1. מנהל מסתכל קדימה

    להיות הבעלים המבריק של עסק מצליח פרושו לדעת להיות מנהל מוביל, ובמילים אחרות: לחשוב מחוץ לקופסא, לעשות דברים בדרך נועזת- לאו דווקא בהתאם “למקובל” בענף, ותמיד – להסתכל קדימה.
    בעלי עסקים מבריקים הם בראש וראשונה חלוצים; ויותר מהכל – יש להם את הנכונות לפעול בדרכים חדשניות ואפילו בלתי שגרתיות.

  2. לוקחים החלטות!

    יש האומרים ש- “ווינרים”, בחיים בכלל, הם אלה שלוקחים החלטות מהר.
    ו- ‘מהר’ אין פרושו באופן נמהר.. להיפך – ווינרים עושים את עבודת השטח הנדרשת, בודקים את הנתונים לאשורם ורק אז מקבלים החלטה, אבל.. בלי “למצמץ” 😊
    בעלי עסקים קטנים חייבים להיות החלטיים, ובעצם- אין אפשרות אחרת!
    החל מקבלת החלטות אסטרטגיות ועד לקבלת החלטות תפעוליות יומיומיות – תפקידו של מנהל העסק הוא להגיד את המילה האחרונה.
    זכרו שרמת ההחלטיות של מנהל עומדת ביחס ישיר לרמת ביטחונו העצמי. כך שאם אתם מוצאים עצמכם במצב של ספק או חשש, תנו לעצמכם טפיחה מנטאלית על השכם והזכירו לעצמכם שאתם ה-מומחים במה שאתם עושים.

  3. בעלי יכולת מולטי-טסקינג

    כן, כבעלי עסק קטן עליכם לפתח את היכולת לג’נגל בין משימות – לפקוח עין על (כל) העובדים, להגיב במהירות לעניינים דחופים, לתעדף את הפרויקטים החשובים יותר ולהיות ערניים כלפי כל סיטואציה שמצריכה את מעורבותכם האישית.
    הניסיון מראה – מנהל מוצלח הוא אשף מולטי-טסקינג; הוא מצליח לעמוד בכל המשימות שלפניו מבלי שתיפגע הפרודוקטיביות שלו.

  4. מטפחים קשרים אישיים

    במקרה של בעלי עסקים קטנים, ההשקעה ב-נטוורקינג (הרחבת רשת הקשרים האישית/מקצועית) היא לא פריבילגיה כי אם הכרח.
    כן, כשאתם עסוקים מעל הראש בלהיות מנהל העסק, קל ללכת לאיבוד ולא להרים את הראש מהשולחן.. אבל, זכרו: טיפוח הקשרים עם לקוחות-מפתח ועם קולגות לענף הוא בגדר השקעה כדאית, שצפויה להניב פירות ממשיים בעתיד.
    הקצו זמן בלו”ז לטיפוח מערכת הקשרים שלכם, כך שהאינטראקציה עם אנשים במעגל המקצועי שלכם תהיה חלק בלתי נפרד מרשימת ה- to-do.

  5. שומרים על סדר וארגון

    כיזמים אתם שופעים רעיונות כרימון.. אלא שכאשר הראש עובד בלי הפסקה, קל להיכנס למצב של פזרנות; וכבעלי עסקים מנהלים אינכם יכולים להרשות לעצמכם חוסר סדר שכזה.
    זכרו ש.. “ארגון” הוא לא מילה גסה 😊 הקפידו על ניהול יומן מסודר, הגיעו בזמן לפגישות שקבעתם, אל תחרגו מתאריכי יעד שהבטחתם לעמוד בהם, וככלל – הקפידו לעמוד בלו”ז שקבעתם לעצמכם.
    מנהל טוב נמדד (בין השאר) ביכולת ארגון מעולה. פיתוח כישורי הארגון שלכם הוא שיבדיל אתכם ממנהלים אחרים בתעשייה שעסוקים בכיבויי שריפות במקום להוביל את העסק ביד רמה.

  6. יודעים להניע לפעולה

    מנהיגות והיכולת ליצור מוטיבציה הולכות יד ביד. מנהל מעולה יודע לעורר מוטיבציה בקרב העובדים של העסק ולגרום להם לרצות לתת את המיטב.
    בשורה התחתונה – הצלחת העסק תלויה בעובדיו, ואחת משתיים: או שהעובד ייתן את כולו או ש.. לא.
    זה אומר שעליכם להנהיג על ידי נתינת דוגמא אישית ולא באמצעות “הנחתת” הוראות מגבוה; עליכם ללמוד לתת ביקורת בונה ובשום מצב לא ‘להקטין’ את העובד, ובגדול – להתייחס אל העובדים שלכם בכבוד.
    מנהיג הוא אדם שמעורר השראה באחרים. מנהל ‘שהולכים אחריו’ הוא מי שמשכיל להניע את עובדיו לעמידה ביעדים ובו בזמן מחויב, מתוקף היותו מנהיג, להתפתחותם האישית והמקצועית.

  7. זוכרים שעסקים זה לא הכל..

    חשוב לזכור ש.. יש חיים מחוץ למשרד!
    המנהלים המוצלחים ביותר, הם דווקא אלה שיודעים לאזן בין החיים העסקיים לחיים האישיים. ובעצם, זה לא מפתיע.. כי כאשר אתם זוכרים ליהנות מכל מה שמציעים לכם החיים, יש לכם יותר כוח ומוטיבציה להשקיע בקידום יעדיכם העסקיים.
    ויש גם בונוס: כאשר אתם מרחיבים את תחומי העניין שלכם וחשופים ליותר גירויים מנטאליים, רעיונות חדשים צצים יש מאין..

 

ובאותו עניין, עוד טיפ קטן: אל תטעו לחשוב שחופשות, שמירה על אורח חיים בריא וטיפוח הגוף הם מותרות. כל אלה יסייעו לכם לשמור על מוח בריא ועל מרץ לעבוד.
אז.. שמרו על עצמכם, ואל תשכחו שההרגל הכי חשוב הוא- לדעת ליהנות מכל העולמות.

שיתוף:

מאמרים נוספים

שותפות בעסק קטן

שותפות בעסק קטן

5 מדדי הביצוע המרכזיים שחשוב למדוד להבטחת הצלחת העסק

5 מדדי הביצוע המרכזיים שחשוב למדוד להבטחת הצלחת העסק

הפצה בשווקים בינלאומיים

הפצה בשווקים בינלאומיים

תגובות מהפייסבוק

תגובות

[…] רגע! יש עוד…איך לבנות אתר לעסק? חלק שני – 8 טיפים שימושיים נוספים […]

[…] עקבו אחר היסטוריית הקניות של הלקוחות והתאימו את הצעות המכירה שלכם להעדפות הלקוח. […]