7 טקטיקות לשיווק מפה לאוזן שימשכו אל העסק יותר לקוחות

חיפוש מאמרים

הרשמה לעדכונים


שיווק מפה לאוזן הוא השיטה מספר אחת למכור יותר, מבלי לתגבר את צוות המכירות או להידרש להשקעת תקציבי פרסום גבוהים.
שיווק אפקטיבי מפה לאוזן מבוסס על דבר אחד – לקוחות שמתלהבים מהמוצר שלכם ו- "רצים" לספר…

אז איך תהפכו את הלקוחות לסוכני המכירות הטובים ביותר שלכם?

קבלו 7 טקטיקות לשיווק אפקטיבי מפה לאוזן, שתוכלו ליישם בקלות בעסק שלכם.

 

  • עודדו שיתופים של לקוחות ברשת – שיתוף יכול להיות תמונה באינסטגרם שמציגה את הלקוח נהנה מהמוצר שלכם, או פוסט שבו הוא מהלל את המוצר שרכש מכם לאחרונה.
    איך מעודדים שיתופים כאלה? באמצעות תיוגים ומתן תמריצים.
    תוכלו, למשל, לפרסם את תמונת הלקוח בעמוד העסק שלכם, וכמובן לתייג את הלקוח; תוכלו גם להציע 'נקודות' שיקנו ללקוח הטבות על כל פוסט או תמונה שיעלה, ובנוסף – באפשרותכם לקיים תחרות שבה התמונה המנצחת תזכה את הלקוח בפרס שישמח לקבל.
  • צרו מנגנון לאיסוף חוות דעת – בעידן הרשתות החברתיות, אין טקטיקה אפקטיבית יותר מפרסום דעות של אחרים שכבר התנסו במוצר ונהנו מיתרונותיו.
    אנשים אוהבים לקנות מוצרים עם דירוגים גבוהים וביקושים גבוהים.
    לכן, אם בבעלותכם חנות אינטרנטית דאגו לקבל מכל לקוח שביצע רכישה חוות-דעת שתפורסם בדף המוצר הרלוונטי. ככל שתעלו יותר חוות דעת (אוהדות) כך תרחיבו את מעגל הלקוחות של העסק ביתר קלות.
  • השקיעו ביצירת אינטראקציות חברתיות – בשביל זה בעצם קיימת הרשת החברתית, כדי שתיצרו קשרים עם הקהל שלכם.
    רוצים שיווק יעיל מפה לאוזן? צאו לשטח, כלומר, לפייסבוק ו-טוויטר..תויגתם או הוזכרתם ברשת חברתית – אל תתעלמו.. השיתופים שתשיגו בזכות האינטראקציות שתקיימו עם הגולשים הם קמפיין שיווקי לכל דבר; קמפיין שלא עולה לכם כסף וגם ממצב אתכם כדבר החם ביותר ברשת.
  • הפכו ל-שיחת הרשת – קחו לדוגמא את המותג 'רד-בול' – המותג המדובר ביותר ברשת. זוהי דוגמא לחברה שמפיצה סרטונים עם פעלולי אקסטרים מרהיבים שהופכים ויראליים בתוך רגעים (למשל, פעלולן שעובר מכנף מטוס אחת לשנייה בעודו באוויר, אחרי ש- רד-בול נתן לו כנפיים..)
    אין ספק שפעלולים מסוכנים שכאלה מושכים את מלוא תשומת הלב. אבל לא חייבים ללכת כל-כך רחוק.. מספיק שתמצאו דרך לתת ללקוחות שלכם שירות יוצא מהכלל כדי שתהפכו לשיחת היום.הציעו שירות משלוחים אקספרס למי שחשוב לו לקבל את המוצר במהירות, שלחו ללקוחות מתנות קטנות בהפתעה ליום הולדתם, או הגיבו בדרך יצירתית למיילים שאתם מקבלים מלקוחות –
    כתבו, למשל, ליד שם השולח: "נציג המחלקה ללקוחות שמחים", או הוסיפו סרטון וידאו משעשע לכל מייל יוצא. העלו חיוך על פני הלקוחות והם יזכרו איך גרמתם להם להרגיש.
  • עודדו את הלקוחות להזמין חברים – משיקים קמפיין במייל? תנו למנויים סיבה טובה להפיץ את המייל למי שעשוי ליהנות מהמוצרים שלכם.
    רוצים להגדיל, בלי מאמץ, את מספר הנרשמים לסדנא שאתם מפיקים? הציעו מחיר אטרקטיבי לזוג נרשמים, או העניקו הטבה לכל מי שמזמין חברים נוספים.
    תוכלו גם ליזום אירועים או שיחות "לייב" אליהם יוזמנו הלקוחות ויביאו איתם חברים. הרעיון הוא פשוט – תגמלו את הלקוחות, אם בבונוסים ממשיים ואם ביצירת תוכן מעניין, והם כבר ידאגו להביא 'למסיבה' את כל החברים…
  • צרו רשתות שותפים – הדרך הפשוטה ביותר ליהנות מהיתרונות של תכנית שותפים היא לפנות לבלוגרים משפיעים בתחומם, ולהציע להם לכתוב על המוצר שלכם תמורת קבלת אחוזים מהמכירות (באמצעות לינק שיוטמע בפוסט ויקשר לדף המוצר).
    זוהי טקטיקה פשוטה שלא כרוכה בשום סיכון, שכן אתם משלמים עמלה לשותף העסקי רק כאשר מתבצעת מכירה בפועל; וכולם, לרבות הלקוחות, יוצאים נשכרים.
  • הפתיעו עם מתנות חינמיות – מי לא אוהב הפתעות? ובמיוחד הפתעות שעושות שמחה בלב ולא עולות כסף?
    קבלו 2 טקטיקות פשוטות ליישום: כאשר אתם מפיצים מייל עם רשימת המוצרים החדשים 'שנחתו' בחנות, הוסיפו קופון לרכישת מוצר (קטן) בחינם; וביום ההולדת של הלקוח, העניקו לו בחינם שי, אותו יוכל לקבל כשיבצע קנייה אונליין.
    אתם עשויים לחשוב שחלוקת מתנות חינמיות תעלה לכם יותר מידי כסף, אבל.. אתם טועים. נסו ותופתעו לגלות שהתמריצים החינמיים גורמים ללקוחות לקנות מכם גם יותר פריטים וגם – יותר פעמים!

 

כדי ליהנות מהיתרונות של שיווק מפה לאוזן, עליכם להתמקד ביעד אחד מרכזי: לדאוג שהלקוחות שלכם יהיו שמחים.
זהו למעשה המכנה המשותף של כל הטקטיקות שהזכרנו כאן. וברגע שתעמדו באתגר הזה, ותהפכו את הלקוחות למעריצים, הם כבר יעשו את העבודה בשבילכם.

 

להצלחתכם!

 

מאמרים נוספים

הסכם שותפות, הסכם מייסדים ומה שביניהם

הסכם שותפות, הסכם מייסדים ומה שביניהם

חברה בע"מ, מה זה? הסבר משפטי

חברה בע"מ, מה זה? הסבר משפטי

אז מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול – שכיר או עצמאי?

אז מה אתה רוצה להיות כשתהיה גדול – שכיר או עצמאי?