מנטאור – מנטורינג למלכ"רים ולעסקים חברתיים לאיתנות פיננסית

ארגונים חברתיים רבים עומדים בפני מציאות מאתגרת של משבר כלכלי, שינויים בסביבה בה הם התרגלו לפעול ואתגרים פנים ארגוניים מגוונים. אל מול כל אלה, עולה הצורך לסייע לארגונים להתמודד עם תקופת המשבר, להסתגל ולהתאים את עצמם למציאות החדשה שנוצרה.

בכדי לסייע לארגונים להתמודד עם המצב, יצרנו עבור מלכ"רים ועסקים חברתיים, תחת קורת גג אחת, מערך תומך רחב המשלב:

  • מנטור אישי בעל ניסיון רב שילווה את המנכ"ל ביצירת תוכנית פעולה להתמודדות עם המשבר הנוכחי, ליציאה ממנו ולבניית איתנות פיננסית. תהליך הליווי יימשך חצי שנה עם אפשרות לתוכנית המשך לליווי  לשנה נוספת.
  • מערך יועצים מקצועיים ומומחים בתחומים שונים ובכלל זה ייעוץ אסטרטגי, ייעוץ פיננסי, ייעוץ משפטי, ייעוץ בגיוס משאבים ויועצי יח"צ.
  • מגוון הכשרות מקצועיות ומפגשי למידת עמיתים.
  • סל שירותים הכולל בניית דפי נחיתה, אתרים באינטרנט, הקצאת חללים לפעילות ועוד.
  • במקרה הצורך, הפניה להלוואות למלכ"רים בריבית של 3% קבועה, לא צמודה וללא ערבים, שמציעות קבוצת עוגן והסוכנות היהודית. 

לכל עמותה ייבנה סל שירותים ספציפי לאור צרכי הארגון, תוכנית העבודה שלו וזמינות היועצים. 

למידע על ההלוואות – הקליקו כאן.

לבנק השירותים והיועצים במרחב החברתי – ייפתח בקרוב 

המיזם הוקם ביוזמת קרן שמש מקבוצת עוגן, הסוכנות היהודית, IVN – Israel Venture Network וקרנות הביטוח הלאומי בשיתוף עם המרחב החברתי בכיכר אתרים.

למיזם הצטרפו ארגונים מובילים רבים המסייעים במערך התמיכה הרחב ובינהם: חברת PWC, חברת מקינזי ישראל, YPO ישראל, מתן – משקיעים בקהילה, עמותת בוגרי 8200 ורבים נוספים. 

תוכנית המנטורינג תכלול:

  • מפה כלכלית של הארגון –  סטטוס תזרימי, מקורות הכנסה, אשראים, התחייבויות, ספקים, משכורות בחינת מסלולי הבראה מדויקים – אשראים, הלוואות מבוססי יכולת החזר ריאלית
  • פיתוח העסקי  – בחינת סל השירותים הניתנים והתאמתם ליכולת הפיננסית.
  • מיפוי פעילות הליבה האסטרטגית של העמותה –  ותרחישים צפויים (מה צריך יהיה לסגור כעת, מה נכון להמשיך להפעיל)
  • מיפוי הזדמנויות לאור המצב –  שירותים קיימים שאולי אפילו אפשר להגדיל כעת, הסבות ושינויים שצריכים לעבור כדי להתאים עצמם ליום המחר.
  • מיפוי תשתיות קריטיות  – (אנושיות / נכסים לא פיזיים) לשימור ל'יום שאחרי'
  • מערך משאבי האנוש לרשות העמותה – שכירים, יועצים חיצוניים ומערך ההתנדבות
  • החוסן האישי של המנכ"ל  – התמודדות אישית עם משברים בארגון
  • בקשות לאשראי –  בחינת הצורך באשראי וסיוע במילוי הבקשות
  • תכנית העבודה -תכנית לשנה וחצי / שנתיים הקרובות
  • פתרונות יצירתיים לפיתוח הכנסות עצמיות
  • משאבי אנוש בשלל מימדים – שכירים, יועצים חיצוניים ומערך ההתנדבות

קריטריונים להגשת מועמדות:

1. הארגון פעיל לפחות שנתיים
2. מחזור הפעילות השנתי מעל 500,000 ש"ח, ואינו עולה על 25 מליון ש"ח.
3. לארגון אישור ניהול תקין בתוקף לשנת 2020.
4. הארגון לא עוסק בפעילות פוליטית.
5. הארגון אינו: בית חולים, בית אבות, בית כנסת או קופת חולים.


 

שיתוף: