האם העסק שלך בדרך להצלחה? מדריך להגדרת מדדי ביצוע לעסק

חיפוש מאמרים

הרשמה לעדכונים


מדדי ביצוע הם נתונים המסייעים לך כבעל עסק להעריך בכל שלב האם הפעילות העסקית שלך מתקדמת כפי שרצית או לא ומראים האם העסק משיג את מטרותיו ביעילות.

מה זה מדדים?

מדדים הם נתונים הנוצרים כתוצאה מהשוואה כלשהיא, למשל מספר לקוחות למשך זמן או רווח למשך זמן וכדומה.

הגישה הרווחת היא שמדדי ביצועים רלוונטיים רק לתחומים הפיננסיים בעסק (אחוזי רווחיות, כמות הכנסות וכו’) אך לא בהכרח, לעיתים מדדי ביצוע יכללו תחומים כמו יעילות תפעולית, כמות לקוחות, אורך חיי לקוח, באיזה אזורים העסק מצליח ואיפה צריך שיפור.

אבל איך תבחר את מדדי הביצוע הכי טובים לעסק שלך?

מודל SMART  להגדרת מטרות יעזור לך להגדיר מדדי ביצוע לאותן מטרות.

מה זה מודל SMART?

S- Specific (ספציפי)

M- Measurable (מדיד)

A- Attainable (בר הישג)

R-Relevant (רלוונטי)

T-Time bound (מוגבל בזמן).

במילים אחרות, בדוק תמיד האם מדדי הביצוע ספציפיים לעסק, קלים למדידה, ריאליים להשגה ורלוונטיים למטרת הארגון. חשוב גם להגדיר טווח זמן בו אתה רוצה להשיג את המטרות ולבטא זאת במדדי הביצוע.

הנה מספר טיפים להגדרת מדדי ביצוע:

  1. מה מטרות העסק?

    השימוש העיקרי במדדי ביצועים הינו כדי למדוד מטרות עסקיות, לכן, חשוב מאוד שמטרות העסק תהיינה ברורות.

    לאחר שקבעת אילו מטרות אתה רוצה להשיג, אפשר להתחיל להסיק מהן מה הם מדדי הביצוע. לדוגמא: ״הגדלת פניות מהאינטרנט ב5% במשך 3 חודשים״ או ״להגדיל הכנסה ממוצעת ללקוח ב 25% בשנה הקרובה״.

  2. האם מדדי הביצוע שלך מדידים?

    מדדי הביצוע יעזרו לך בסופו של דבר רק אם הם יהיו ניתנים למדידה. לא משנה באיזה תעשייה העסק שלך פועל, אם לא תוכל למדוד את מדדי הביצוע ומידת ההצלחה, הם לא יוכלו לשרת את מטרות העסק.

    מדדי ביצועים נכונים יעניקו לך נקודת מבט מוחשית על התקדמותך לעבר המטרות שקבעת.

  3. אל תגזים עם המון מדדי הביצוע

    הרעיון מאחורי השימוש במדדי ביצוע הוא למדוד הצלחה בצורה פרקטית, אבל יותר מדי מדדי ביצוע יכולים לגרום לך עצבים, עייפות ובלבול. חשוב למדוד רק את הנתונים שיחזקו את העסק בטווח הארוך.

בשורה התחתונה, יש להקפיד שמדדי הביצוע יהיו:

Aligned– (מכוונים) על מדדי הביצוע להיות מכוונים לאסטרטגיה ולמטרות העסקיות שלך. עליך להשוות את ביצועי העסק למטרות שקבעת.

Attainable– (ניתנים להשגה) נסה להעריך משמעויות מראש ולהציב לעצמך מטרות ריאליות. הן צריכות להיות ספציפיות כדי להוביל לפעולות ספציפיות. זה גם אומר שצריך להגביל את מספר מדדי הביצוע ולרכז רק את החשובים ביותר.

Accurate– (מדויקים) המדדים צריכים להתבסס על הנתונים המדויקים והאמינים ביותר.

Actionable– (ברי ביצוע) וודא שמדדי הביצוע שלך יכולים לצאת לפועל. בדוק שכל מדד מתייחס לפעולות שבשליטת העסק.

Alive– (חיים) הקפד לרענן את המדדים מפעם לפעם. כל עוד העסק צומח ומתפתח, כך גם מדדי הביצוע המודדים אותו.

רוצים לדעת איך למדוד את התכנית השיווקית? צפו ב #יזמי קרן-שמש מדריכים

בהצלחה!

חושבים שאתם מתאימים לקבל סיוע מקרן-שמש? הגישו מועמדות כאןלהגשת מעומדות לסיוע כספי

שיתוף:

מאמרים נוספים

נטוורקינג – כך תעשו את זה נכון!

נטוורקינג – כך תעשו את זה נכון!

הרצאה בנושא: עולם הצרכנות אונליין, ינואר 2021, קרן-שמש

הרצאה בנושא: עולם הצרכנות אונליין, ינואר 2021, קרן-שמש

מודל 5 הכוחות של פורטר לגיבוש אסטרטגיה עסקית מנצחת

מודל 5 הכוחות של פורטר לגיבוש אסטרטגיה עסקית מנצחת