למי מתאים מימון המונים?

הרשמה לעדכונים

מאמריםלמייל שלך


קטגוריות פוסט

האם נכון לכל יזם עם מוצר/שירות/רעיון לפנות לתהליך מימון המונים על מנת לגייס מימון ולבחון את תגובת הקהל? ממש לא.

קצת עליי ועל מימון המונים

שמי נמרוד בק, ובארבע השנים האחרונות התמקצעתי בתהליכי מימון המונים למוצרים צריכה (גיוס בפלטפורמות: קיקסטאטר, אינדיגוגו האד-סטארט וכדומה), גייסתי כמיליון דולר למוצרים שלי וליוויתי כמה עשרות קמפיינים אחרים.

האם המוצר שלי מתאים למימון המונים?

למרות שתחום מימון ההמונים הוא חדש, נוצרו קטגוריות חזקות יותר וחזקות פחות אשר נובעות מאופי הקהל, אופי הרכישה וההגבלות של הפלטפורמה.

במהלך השנים גיבשתי ארבעה קריטריונים שאם המוצר שלכם אינו עומד בכולם, המלצתי היא לחשוב פעמיים ושלוש לפני כניסה לתהליך מימון ההמונים:

  1. מוצר פיזי. להוציא משחקי מחשב, אלבומים דיגיטליים וסרטים, מרבית המוצרים בפלטפורמות לעיל הם מוצרים פיזיים אשר נשלחים לבית הלקוח באמצעות הדואר.תוכנות, אפליקציות ושירותים כמעט ואינם מצליחים לגייס.אין לכך סיבה ברורה, פרט אולי להסבר פסיכולוגי שאנשים אינם אוהבים לשלם עבור תוכנה.
  2. מוצר צריכה ללקוח קצה (B2C). מוצרים מקצועיים לעסקים (B2B) כמעט ולא מגייסים מאחר והקהל למוצרים הללו מצומצם משמעותית.בנוסף קהל הרוכשים דורש רמת אמינות ושירות שלרוב אינה קיימת בפלטפורמות האלה.

    מימון המונים
    מימון המונים
  3. התאמה למשלוח בדואר. זו עובדה שכביכול ברורה מאליה, אבל חשוב לקחת בחשבון את עלויות השילוח.אם המוצר שלכם גדול, כבד או מכיל חומרים בעייתיים, זו יכולה להיות סיבה שלא תאפשר לכם לצאת לדרך.(למחשבון משלוח לחץ כאן)
  4. לא נדרשת אמינות גבוהה מהמוכר. רוב היזמים המגייסים בפלטפורמות אלו הם יזמים שזהו המוצר הראשון שלהם.לכן אם המוצר שלכם מצריך אמינות גבוה, יכול להיות שהצד השני ירתע.דוגמאות למוצרים המצריכים אמינות: מוצרי תינוקות, מוצרים אכילה, מוצרי בטיחות וכדומה.

אתם עוד פה?

אם עמדתם בכלל הקריטריונים הללו, הדרך הטובה ביותר לדעת בוודאות אם המוצר שלכם מתאים או לא הוא לבדוק את מידת הצלחתם של מוצרים דומים אחרים.

מוצר אחר יכול להיות דומה במאפייני המוצר, או במאפייני הקהל.

חפשו מוצרים דומים ובדקו את רמת הצלחתם, אם אין בכלל מוצרים דומים, או יש אבל הם לא נחלו הצלחה, הדבר צריך להדליק לכם נורה אדומה.

מהניסיון שלי אלו הקטגוריות החזקות: מוצרי Outdoor, גאדג'טים, מוצרים לבית, ציוד צילום, אביזרים לאופניים מוצרי לייף סטייל (ארנקים, שעונים), כלי עבודה.

קטגוריות פחות חזקות: מוצרים לתינוקות, מוצרי נישה.

לסיכום, למימון המונים יש יתרונות רבים ובמידה והמוצר שלכם מתאים, הוא יכול להיות דרך מעולה להשיק ולשווק אותו.

יזמי קרן-שמש? ניתן לקבל שעות ייעוץ מסובסדות עם נמרוד בק! לפניות: [email protected]

שיהיה בהצלחה.

חושבים שאתם מתאימים לקבל סיוע מקרן-שמש? הגישו מועמדות כאןלהגשת מעומדות לסיוע כספי

שיתוף:

מאמרים נוספים

ניתוח SWOT – כך תעשו את זה נכון!

ניתוח SWOT – כך תעשו את זה נכון!

חושב שאתה יכול להיות עצמאי?

חושב שאתה יכול להיות עצמאי?

החלטות לשנה החדשה…ואיך לעמוד בהן?

החלטות לשנה החדשה…ואיך לעמוד בהן?

תגובות מהפייסבוק

תגובות

[…] רגע! יש עוד…איך לבנות אתר לעסק? חלק שני – 8 טיפים שימושיים נוספים […]

[…] עקבו אחר היסטוריית הקניות של הלקוחות והתאימו את הצעות המכירה שלכם להעדפות הלקוח. […]